گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر؛

رکود معاملات بورس در هفته محدودیت نوسان+ نمودار

کدخبر: ۶۶۴۸۶۸
اقتصادنیوز: در هفته اخیر و تحت تأثیر محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام، میانگین ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و روند نزولی را ثبت کرد.
رکود معاملات بورس در هفته محدودیت نوسان+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام در این هفته با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 25 درصد کاهش یافت. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 4 هزار و 381 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه به 2 هزار و 270 میلیارد تومان رسید.

دوشنبه ارزش معاملات خرد به 2 هزار و 160 میلیارد تومان رسید. در روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات خرد سهام با افت 21 درصدی به رقم هزار و 700 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو سال اخیر است.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 2 هزار و 628 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 532 میلیاردی هفته پیشین، افت 25 درصدی داشته است. 

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای فزر، فولاد، شپنا و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. 

همچنین نماد ذوب بیشترین حجم معاملات را داشت و نمادهای شستا، وبملت، خساپا و خودرو در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

روز یکشنبه نماد وبانک در صدر جدول ارزش معاملات بود و سلیم، افق، خساپا و خودرو پشت سر آن بودند. نماد ذوب نیز به همراه شستا، وبانک، خساپا و خودرو بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز دوشنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد فولاد تعلق داشت و فملی، وبملت، ذوب و شستا در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به ذوب اختصاص داشت و شستا، وبملت، خساپا و فولاد در پی آن بودند. 

سه‌شنبه و در در آخرین روز معاملاتی هفته، نمادهای فملی، فولاد، شپنا، وبملت و شستا بیشترین ارزش و نمادهای ذوب، شستا، وبملت، وتجارت و فولاد بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید