گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

ریزش بورس شدت گرفت+‌ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۶۵۸۹۸
اقتصادنیوز: در ششمین روز محدودیت نوسان یک درصدی قیمت سهام، ریزش بورس شدت گرفت.
ریزش بورس شدت گرفت+‌ اینفوگرافیک
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه 22 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 721 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 998 هزار و 653 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 847 واحدی در رقم 633 هزار و 706 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 18 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 685 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 117 واحد به سطح 109 هزار و 146 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای بوعلی، حکشتی و وبانک نمادهای سبزی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و نمادهای شاوان، ساوه و نیان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، فصبا و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 42 هزار و 905 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 35 هزار و 746 میلیارد تومان بود که 83 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم هزار و 734 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 497 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 78 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 63 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 56 درصدی به رقم هزار و 259 میلیارد تومان رسید.

030522

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید