این استان گندم کشور را تأمین کرد؟

کدخبر: ۶۶۴۶۴۰
اقتصادنیوز: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۹۷ هزار و ۱۰۴ تن گندم مازاد بر نیاز استان زنجان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان‌ها ارسال شد.
این استان گندم کشور را تأمین کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولی اله زمانی افزود:‌ این میزان گندم معمولی در قالب سه هزار و ۳۶۸ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به سایر استان ها منتقل شد.

وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود، اظهار داشت: ۸۲ هزار و ۹۵۶ تن گندم در قالب سه هزار و ۱۰۱ محموله از طرق حمل و نقل جاده ای به استان های تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران جابه جا شد.

زمانی اظهار داشت: همچنین ۱۴ هزار و ۱۶۸ تن گندم در قالب ۲۶۷ محموله از طریق حمل و نقل ریلی به استان های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در ادامه با اشاره به فرایند خرید تضمینی گندم و پرداخت بهای آن، گفت: ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۲ مردادماه، محصول خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی استان داده بودند، پرداخت شد.

زمانی افزود: ۲۶ درصد از بهای گندم تحویلی هر محموله تا تاریخ ذکر شده به عنوان بخشی از بهای خرید تضمینی از طریق بانک عامل(کشاورزی) به گندمکاران پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان آغاز شده است، یادآور شد: با پیگیری و هماهنگی مسئولان ارشد استانی، باقی‌ مطالبات گندمکاران به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان، اظهار داشت: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال و مطالبات گندمکاران بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ مرکز در سطح استان فعال و آماده دریافت گندم از کشاورزان است، افزود: کشاورزان می توانند با ارائه کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم خود به مراکز مشخص شده مراجعه کنند.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید