هشدار رئیس اتاق درباره تهدید بازار ایران/تبلیغات سوء علیه کالاهای ایرانی

کدخبر: ۶۷۲۸۰۷
اقتصادنیوز: رئیس اتاق بازرگانی ایران از تهدید بازار ایران در عراق از سوی رقبا خبر داد.
هشدار رئیس اتاق درباره تهدید بازار ایران/تبلیغات سوء علیه کالاهای ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار عراق یکی از مهمترین بازارهای صادراتی ایران است.

این بازار فرصت‌های زیادی در حوزه خدمات فنی مهندسی، صنایع غذایی، پتروشیمی، پلاستیک و ... برای فعالان اقتصادی ایرانی داد.

صمد حسن‌زاده، رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران در نشست شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق با تایید فرصت‌های صادراتی برای ایران در عراق تاکید کرد: با توجه به رقبایی که در بازار عراق داریم، صادرکنندگان درباره کیفیت محصولات دقت و نظارت لازم را داشته باشند تا باعث بدنامی کالای ایرانی در این کشور نشود.

خبر مرتبط
نامه مهم هیات رئیسه اتاق ایران به پزشکیان درباره انتخاب وزیر صمت

اقتصادنیوز: اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به مسعود پزشکیان از او خواستند حسین سلاح ورزی را به عنوان وزیر صمت پیشنهاد دهد.

او در نشست اخیر شورای روسای کمیسیون‌‎های تخصصی اتاق ایران گفت: اکنون محصولات ایرانی با کیفیت و استانداردهای خوبی تولید می‌شوند اما تبلیغات سوئی علیه کالاهای ایرانی وجود دارد و کشورهای ترکیه، هند، مصر، عربستان و چین برای تصاحب بازار عراق در حال سرمایه‌گذاری هستند.

رئیس اتاق ایران درباره طلب 900 میلیون دلاری 40 شرکت ایرانی که پس از حمله داعش، عراق را به دلیل عدم امنیت ترک کردند و هنوز موفق به وصول طلب‌شان از عراقی‌ها نشده‌اند؛ نیز  گفت : در سفر اخیر به عراق درباره طلب 900 میلیون دلاری ایرانیان مذاکره صورت گرفت و قرار شد که کمیته 3 نفره‌ای از عراق و ایران برای بررسی و وصول مطالبات این شرکت‌ها تشکیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید