رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت در خانواده سمند در بازار امروز

کدخبر: ۴۴۰۲۹۰
اقتصادنیوز: بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز22 شهریور 1400 با افت دو میلیونی «سمندLX با موتور EF7» و «سمند سورن پلاس» روبرو بود.
افت قیمت در خانواده سمند در بازار امروز

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با کاهش400 تومانی قیمت دلار در بازار، شاهد اصلاح قیمت در دو محصول ایران خودرو بودیم که در روزهای اخیر رشد قیمت بسیاری داشتند.

به گفته فعالان بازار خودرو یکی از عواملی که شاید به توان ایجاد ثبات و نزولی شدن در بازار پرتیراژهای ایران خودرو را به آن نسبت داد به تکمیل بخشی از خودروهای ناقص این شرکت باز می گردد، خودروهای که به گفته فعالان بازار خودرو در صورت ورود آنها به بازار شاهد ایجاد اصلاح قیمت در بازار خودرو خواهیم بود.

یکی دیگر از دلایلی که موجب شد تا قیمت در بازار خودرو سرگردان شود به طرح ساماندهی بازار خودرو باز می گردد. این طرح قرار است فردا در مجلس ارزیابی شود البته این نکته را باید در نظر گرفت که در روزهای اخیر به دفعات این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما هنوز نهایی نشده است. تاخیر در روند تصویب این طرح موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو خریداران و فروشندگان دست از خرید بکشند و در بازار معامله ای صورت نگیرد و به نوعی بازار در حال حاضر در انتظار به سر می برد.


بیشتر بخوانید: سرگردانی قیمت در بازار خودروهای سایپا 


وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 5» بدون تغییر با قیمت 293 میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شد.  

از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که «پژو 206 صندوقدار» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار 283 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 251 میلیون تومان عرضه شد.

در میان خانواده سمند اما امروز شاهد افت دو میلیونی قیمت بودیم. بطوریکه «سمند LX با موتورEF7 » در بازار 258 میلیون تومان قیمت گذاری شد « سمند سورن پلاس » نیز در بازار 309 میلیونی شد، اما در میان خانواده سمند،  «سمندLX » بدون تغییر 243 میلیون در بازار قیمت خورد.

ایرن 22

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید