رصد بازار خودروهای داخلی

الاکلنگ قیمت‌ها در بازار خودرو/ هایما ریخت؛ 207 اتومات گران شد+ جدول

کدخبر: ۶۶۴۶۸۳
اقتصادنیوز: بازار خودرو در شانزدهم مردادماه، با نوسانات قیمتی متفاوتی همراه بود. در حالی که اکثر خودروها روند کاهشی را تجربه کردند، برخی مدل‌ها در برابر کاهش قیمت مقاومت نشان دادند.
الاکلنگ قیمت‌ها در بازار خودرو/ هایما ریخت؛ 207 اتومات گران شد+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ بازار خودرو همچنان با نوسانات قیمتی شدیدی روبرو است و این امر باعث سردرگمی بسیاری از خریداران و فروشندگان شده است. ثبات نسبی قیمت دلار در مقایسه با نوسانات سایر بازارها، یکی از عوامل تاثیرگذار بر روند قیمت خودرو در بازار امروز بوده است. به نظر فعالان بازار، این ثبات در نرخ ارز، به ایجاد آرامش نسبی در بازار خودرو کمک کرده است.

فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت این روزهای بازار خودرو بیش از همه جنبه روانی دارد و تا مشخص نشدن برنامه‌های دولت چهاردهم این نوسان ادامه خواهد داشت.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد بیشترین کاهش قیمت امروز به «هایما S7پلاس» رسید و این خودرو افتی 10 میلیون تومانی داشت. روندی که «پژو  207 iاتوماتیک TU5P» خلاف آن حرکت کرد و با رشد 5 میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس 6 دنده توربو»، «پژو 207 iاتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز 919 میلیون تومان قیمت خورد و افت 6 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر با بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم 890میلیون تومان قیمت خوردو خلاف جهت بازار رشد 5 میلیونی را تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7پلاس» هم کاهشی 10 میلیونی در بازار داشت و یک میلیارد و 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 915 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهشی3 میلیون تومانی داشت. «رانا پلاس» هم در بازار 622 میلیون تومان قیمت خورد افزایش 2 میلیونی را تجربه کرد و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم امروز و 845 میلیون تومان قیمت خورد تغییر قیمت نداشت.

اقتصااااد 16

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 716 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد یک  میلیون تومانی را تجربه کرد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار 424 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت «کوییک‌R اتومات» هم بدون تغییر 555 میلیون تومانی ماند. اما «کوییک دنده‌ایS» در بازار با افت3 میلیونی 412 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 419 میلیون تومان قیمت‌‌ خورد و افت 5 میلیون تومانی داشت. «اطلس» هم در بازار امروز با افت 5 میلیونی 535 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصاد 16

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید