رصد «اقتصادنیوز» از بازار خودروهای داخلی

بازار خودرو در حالت انتظار/ قیمت پژو 207 صعودی شد+ جدول

کدخبر: ۶۶۹۰۹۷
اقتصادنیوز: نوسانات قیمتی در بازار خودرو امروز به طور قابل توجهی کاهش یافت و به محدوده‌ای بسیار کوچک‌تر از روزهای گذشته رسید و تغییرات به حداقل رسید.
بازار خودرو در حالت انتظار/ قیمت پژو 207 صعودی شد+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز،‌ فعالان بازار خودرو معتقدند عوامل مختلفی باعث شده تا بازار امروز فاز انتظاری به خود گیرد.

اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله جدید ایران خودرو، به نظر می‌رسد یکی از عوامل ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو باشد. مشخص شدن زمان قرعه‌کشی موجب شده است تا بازار خودرو به حالت انتظار درآید. بسیاری از متقاضیان خرید خودرو در انتظار نتیجه این قرعه‌کشی هستند و همین امر به کاهش نوسانات قیمتی کمک کرده است.

از سوی دیگر امروز نرخ دلار در بازار کاهشی بود و بازارهای موزای هم از دلار تبعیت کردند و افت قیمت داشتند که این امر هم بر بازار خودرو اثرگذار بوده است.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد هرچند امروز بازار خودرو ثبات قیمت داشته، اما در میان محصولات ایران خودرو «هایما S7پلاس» در بازار رشدی 5 میلیون تومانی داشت و رشد قیمت «پژو 207iاتوماتیک TU5P» هم به 3 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژو 207iاتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» در بازار امروز  905 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما بررسی بازار نشان می‌دهد «پژو  207 اتوماتیک TU5P» در بازار 865 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 3 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز، امروز «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 605 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 5 میلیون تومان را تجربه کرد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 895 میلیون تومانی ماند. «رانا پلاس» هم در بازار 620 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم در بازار  845 میلیون تومان ماند.

اقتصاااد 6

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 702 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. در میان خانواده کوییک هم امروز شاهد ثبات قیمت بودیم، بطوریکه «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 هم در بازار 410 میلیون تومان قیمت خورد و قیمت «کوییک‌R اتومات» هم 540 میلیون تومانی ماند، از سوی دیگر «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 411 میلیون قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 417 میلیون تومان قیمت‌‌ خورد و «اطلس» هم بدون تغییر 515 میلیون تومانی ماند.

اقتصاد 6

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید