رصد «اقتصادنیوز» بازار خودروهای داخلی

تنوع نوسانات در بازار خودرو/ این خودرو 5 تومان ارزان شد؛ پژو پارس گران+ جدول قیمت

کدخبر: ۶۶۹۳۳۱
اقتصادنیوز: قیمت خودرو در بازار امروز، 7 شهریور 1403، با نوسانات قابل توجهی همراه بود و اغلب خودروهای مونتاژی و داخلی با تغییر قیمت داشتند.
تنوع نوسانات در بازار خودرو/ این خودرو 5 تومان ارزان شد؛ پژو پارس گران+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز،‌ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در بازار خودرو امروز، در کنار خودروهایی که با افزایش یا کاهش قیمت مواجه بودند، تعدادی از خودروها تغییر قیمت نداشتند که این امر دامنه قیمت‌‌گذاری در بازار را متنوع کرد.

روند افزایشی دلار و بازارهای موازی در حالی که انتظار می‌رفت بر بازار خودرو نیز تاثیرگذار باشد، نتوانست تغییرات قابل توجهی در قیمت اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی ایجاد کند و تنها قیمت سه مدل خودرو افزایش یافت و سایر خودروها با کاهش و ثبات در بازار قیمت‌گذاری شدند.

از سوی دیگر امروز ایران خودرو تاریخ قطعی قرعه‌کشی خودروهای پیش‌فروش را اعلام کرد که به گفته فعالان بازار خودرو این امر بر نوسانی و انتظاری شدن بازار اثرگذار بوده است.

 بررسی بازار نشان می‌دهد بیشترین کاهش و افزایش قیمت امروز به «هایما S7پلاس» و «پژو پارس LX» مدل 1402 رسید و این دو خودرو تغییر 5 میلیون تومانی را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژو i207اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» در بازار امروز 905 میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت. بررسی بازار نشان می‌دهد «پژو  207 اتوماتیک TU5P» هم بدون تغییر در بازار 865 میلیون تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، امروز «هایما S7پلاس» هم یک میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 5 میلیون تومانی داشت. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 895 میلیون تومانی ماند. «رانا پلاس» هم در بازار 620 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «پژو پارسLX» مدل 1402 هم در بازار 850 میلیون تومان قیمت خورد و افزایش 5 میلیونی داشت.

اقتصاااد 7

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 703 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد یک میلیون تومانی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز شاهد ثبات و افت قیمت بودند، بطوریکه «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 هم در بازار 410 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «کوییک‌R اتومات» با کاهش 2 میلیون تومانی 538 میلیون تومانی شد، از سوی دیگر «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 408 میلیون قیمت خورد و کاهش 3 میلیونی داشت. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 415 میلیون تومان قیمت‌‌ خورد و افت 2 میلیونی داشت. اما «اطلس» با افزایش 5 میلیونی در بازار 520 میلیون تومانی شد.

اقتصادنیوز 7

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید