رصد «اقتصادنیوز»‌ از بازار خودروهای داخلی

بازار خودرو به دلار پشت کرد؛ سقوط 10 میلیون تومانی قیمت پژو پارس+ جدول

کدخبر: ۶۷۴۸۰۷
اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز خلاف جهت سایر بازارهای موازی، شکل نوسانی به خود گرفت و داخلی‌ها و مونتاژی روند نوسانی داشتند.
بازار خودرو به دلار پشت کرد؛ سقوط 10 میلیون تومانی قیمت پژو پارس+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، طی روزهای اخیر بازار روند‌های مختلفی را تجربه کرد، اما از روز گذشته شاهد نوسانی شدن قیمت در بازار خودرو بودیم. روندی که امروز سمت و سوی افزایشی آن بیشتر بود و بازار رشد تا 10 میلیون تومان را هم تجربه کرد.

به گفته فعالان بازار خودرو امروز با افزایشی شدن نرخ دلار در کنار سایر بازارهای موازی پیش‌بینی‌ها می کردند که بازار سمت و سوی افزایشی به خود گیرد، اما روند بازار خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرد و شکل سینوسی به خود گرفت.

نگاهی به قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی نشان می‌دهد امروز در میان خودروهای مورد بررسی یک خودرو افزایش قیمت داشت، سه خودرو کاهشی شدند و سایر خودروها تغییر قیمت نداشتند.

براساس ارزیابی خبرنگار اقتصادنیوز از بازار امروز «پژو پارس LX» مدل 1402 تنها خودرویی بود که افزایش 10 میلیونی قیمت داشت و «کوییک اتوماتR» در کنار «رانا پلاس» کاهشی 5 میلیونی داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژو i 207 اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» هم در بازار امروز 890 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» هم بدون تغییر در بازار 860 میلیونی تومان شد. به گزارش اقتصادنیوز، امروز «هایما S7پلاس» هم بدون تغییر در بازار یک میلیارد و 605 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

 ارزیابی‌ها اما نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 878 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم با کاهش 5 میلیونی در بازار 625 میلیون تومانی شد و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم بدون تغییر 870 میلیون تومان قیمت خورد و افزایش 10 میلیونی داشت.

اقصاااد 3

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402،«کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 717 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. خانواده کوییک هم امروز نوسان قیمت داشت با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار 415 میلیون تومانی ماند و «کوییک‌R اتومات» در بازار 538 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، اما «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 411 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 2 میلیون تومانی داشت. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 410 میلیون تومان قیمت خودرو و «اطلس» هم در بازار با افزایش میلیونی در بازار 520 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصاد 3

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید