رصد «اقتصادنیوز» از بازار خودروهای داخلی

بازار خودرو تکان خورد/ هایما 30 میلیون گران شد+ جدول

کدخبر: ۶۸۰۷۵۰
اقتصادنیوز: بررسی‌های بازار حاکی از آن است که بازار خودرو از شرایط پایدار خارج شد و شاهد افزایش قیمت در برخی از خودروهای مونتاژی بودیم.
بازار خودرو تکان خورد/ هایما 30 میلیون گران شد+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز، رشد قیمت برخی از خودروها در بازار امروز در حالی رقم خورد که در روزهای اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار خودرو بودیم، اما تداوم رشد نرخ دلار در کنار بازارهای موازی موجب شد تا خودروهای داخلی در کنار مونتاژی از حاشیه امن خود خارج شوند و امروز رشد قیمت را تجربه کنند، هرچند برخی همچنان به روند گذشته در بازار قیمت‌گذاری شدند.

فعالان بازار معتقدند نوسان پی‌درپی دلار و رشد قابل توجه بازارهای موازی عمده دلیلی است که افزایش قیمت خودرو را می‌توان به آن نسبت داد.

ارزیابی خبرنگار اقتصادنیوز از بازار نشان می‌دهد امروز «هایما S7پلاس» در بازار رشدی 30 میلیون تومانی داشت و «رانا پلاس» هم افزایش 9 میلیون تومانی را تجربه کرد. اما «تارا اتوماتV2» در بازار کاهشی 5 میلیون تومانی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما نشان می‌دهد در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس6 دنده توربو»، «پژو i 207 اتوماتیک TU5P»، «هایما S7پلاس»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» مدل 1402 و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، «دنا پلاس6 دنده توربو» در بازار 921 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «پژوi 207 اتوماتیک TU5P» با افزایش 4 میلیون تومانی در بازار 886 میلیونی تومانی شد. به گزارش اقتصادنیوز، امروز «هایما S7پلاس» هم در بازار رشد 30 میلیون تومانی داشت و یک میلیارد و 710 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رکورد رشد قیمت در بازار امروز را شکست.

ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «تارا V2 اتومات» هم در بازار 920 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 5 میلیون تومانی داشت. «رانا پلاس» هم امروز در بازار 645 میلیون خورد و افزایشی 9 میلیون تومانی داشت و «پژو پارسLX» مدل 1402 هم 840 میلیون تومان شد و تغییر قیمت نداشت.

اقتصاااد 30

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR» مدل 1402، «کوییک دنده‌ایS»، «کوییک اتوماتR»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهینG» در بازار 735 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. خانواده کوییک هم نوسان قیمت داشتند، امروز «کوییک‌R دنده‌ای» مدل 1402 در بازار 420 میلیون تومانی ماند، اما «کوییک‌R اتومات» در بازار  هم 560 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی2 میلیون تومانی داشت. «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 418 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. به گزارش اقتصادنیوز بررسی بازار نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 419 میلیون تومان قیمت خورد و افزایش یک میلیونی داشت و «اطلس» هم در بازار 518 میلیون تومانی ماند. 

اقتصاد 30

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید