اگر کنکوری ها به کرونا مبتلا شدند، چه کنند؟

کدخبر: ۴۲۲۴۵۱
رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در استان با حضور ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر داوطلب برگزار خواهد شد که خانم ها با ۶۰ درصد بیشترین تعداد داوطلب را شامل می شوند.
اگر کنکوری ها به کرونا مبتلا شدند، چه کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا ایروانی، اظهار کرد: کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ تا ۱۲ تیرماه) همزمان با سراسر کشور در چهار گروه، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی در ۴۱۴ شهر و ۶۱۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی سهم استان اصفهان را ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر داوطلب اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان ۳۶ حوزه امتحانی در ۲۷ شهر مجری برگزاری آزمون هستند که شامل شهرستانهای اصفهان (پنج حوزه) آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بن رود، تیران و کرون، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، فولادشهر، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف آباد و نطنز است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان با بیان اینکه شروع فرایند آزمون، ساعت ۸ صبح است ، تاکید کرد: به دلیل شرایط ویژه در خصوص شیوع کرونا لازم است که داوطلبان حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

ایروانی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری این آزمون تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب های ورودی، داوطلبان از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ صبح به حوزه های امتحانی مراجعه کنند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان در خصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا در برگزاری آزمون، یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است . کسانی که ماسک نداشته باشند، اجازه ورود به حوزه امتحانی را ندارند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان تاکید کرد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه یا کارت ملی معتبر به همراه داشته باشند . با توجه به الزام رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

ایروانی در خصوص داوطلبان مبتلا به کووید توضیح داد: کسانی که خود یا نزدیکان آنها مبتلا به کرونا هستند از طریق خوداظهاری اعلام کرده و مشخص هستند و در محلی جدا در بیمارستان الزهرا آزمون می دهند. تعداد این داوطلبان یک روز قبل از آزمون مشخص می شود. همچنین کسانی که خود اظهاری نکرده و یا در فاصله این چند روز مبتلا شوند اگر اطلاع دهند محل امتحان آنها جدا می شود.

وی تاکید کرد: در هر حوزه یک پزشک یا پزشکیار و یک نفر مامور مرکز بهداشت مستقر هستند که بر رعایت پروتکل های بهداشتی و رسیدگی به مشکلات داوطلبان نظارت می کنند.

ایروانی از والدین کنکوری ها خواست به منظور پیشگیری از انتقال کرونا، از تجمع خانواده ها در مراکز خودداری کنند .

ایروانی با تاکید براینکه دانشگاه اصفهان مخزن سوالات و میزبان داوطلبان زن و معلول است، همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان (هر چهار روز)، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (روزهای پنج شنبه و جمعه)، دانشگاه پیام نور اصفهان (روزهای پنج شنبه و جمعه)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان- خوراسگان (روزهای چهارشنبه-پنج شنبه و جمعه) و حوزه های آموزش پرورش (روزهای پنج شنبه و جمعه) محل برگزاری ازمون هستند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان اضافه کرد: در دانشگاه اصفهان ۱۳ هزار و ۷۶۹ نفر با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته کارت آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، از فعال شدن باجه رفع نقص در دانشگاه اصفهان برای داوطلبان شهر اصفهان خبر داد و افزود: باجه رفع نقص از صبح امروز- سه شنبه برای داوطلبان شهر اصفهان فعال است و سایر شهرستان ها نیز در حوزه های خود فعال هستند.

ایروانی تعداد کل کارت های صادرشده برای شرکت در آزمون سراسری امسال را یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت اعلام و تصریح کرد: در استان اصفهان در گروه هنر ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر، در گروه ریاضی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر، گروه علوم انسانی ۱۹ هزار و ۴۲۷ نفر، گروه علوم تجربی ۳۱ هزار و ۱۶ نفر و گروه زبان های خارجی نیز ۱۱ هزار ۱۵۹ نفر با هم به رقابت می پردازند.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان، در شهر اصفهان ۲۳ هزار و ۵۴ و معادل ۶۰.۸ درصد زن و ۱۴ هزار ۸۵۵ نفر معادل ۳۹.۲ درصد مرد در آزمون شرکت خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید