نظر مهم رهبر انقلاب درباره حذف ارز ترجیحی

کدخبر: ۴۶۷۸۰۱
رئیس جمهور با اشاره به بحث حذف ارز ترجیحی گفت: خط قرمز دولت، سفره مردم و معیشت مردم بوده و هست، ما نمی توانستیم به اقتصاد بازار و زندگی مردم شوک وارد کنیم.
نظر مهم رهبر انقلاب درباره حذف ارز ترجیحی

به گزارش اقتصادنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از کلیات لایحه بودجه 1401، با اشاره به بحث در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیرامون ارز ترجیحی بیش از سایر مباحث، گفت: ارز ترجیحی که دغدغه همه ما است به درستی در کمیسیون تلفیق مورد بحث قرار گرفته است. مستحضر هستید زمانی که کار را در دولت آغاز کرده بودیم از ۸ میلیارد دلاری که پیش‌بینی کرده بودید چیزی باقی نمانده بود. یعنی در نیمه دوم سال مبلغی برای ارز ترجیحی برای دولت باقی نمانده بود و طبیعتاً دولت اگر می خواست به آنچه در قانون پیش‌بینی شده عمل کند باید بدون جبران، ارز ترجیحی را حذف می کرد.

رئیسی: حذف ارز ترجیحی کار درستی نیست/ رفع تحریم‌ها عزتمندانه دنبال می‌شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خط قرمز دولت، سفره مردم و معیشت مردم بوده و هست، گفت: ما نمی توانستیم به اقتصاد بازار و زندگی مردم شوک وارد کنیم. این موضوع در جلسات مختلف دولت، و ستادهای اقتصادی دولت و جلسات سران قوا مطرح شد و در رفت و برگشت های صورت گرفته مقرر شد روند ارز ترجیحی در چند ماه آتی ادامه پیدا کند و برای جبران آن باید مقدماتی تمهید شود.

وی ادامه داد: نظراتی در این زمینه مطرح شد و شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای صورت گرفتن این کار هم نظر شدند. خدمت مقام معظم رهبری که موضوع مطرح شد ایشان فرمودند نظر مجلس در این رابطه اخذ شود و ایشان سخن بسیار حکیمانه ای فرمودند. بعد از فرمایش ایشان موضوع را دولت مطرح کردیم و به عنوان لایحه دو فوریتی در دولت تصویب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی