چرا مانند گذشته پلیس در بانک‌ها حضور ندارد؟

کدخبر: ۵۶۵۳۷۱
اقتصادنیوز: دبیر کانون بانک‌‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره سرقت از یکی از شعبات بانک خصوصی به دلیل عدم وجود مأمور پلیس در شعب بانکی توضیح داد.
چرا مانند گذشته پلیس در بانک‌ها حضور ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز محمدرضا جمشیدی به ایران گفت: براساس استانداردی که به تصویب شورای امنیت کشور رسیده، مسائل امنیتی به عهده بانک‌ها است. براین اساس، بانک‌هایی که واجد شعبه مادر (نگهدارنده پول و توزیع کننده پول بین شعب دیگر) و صندوق امانات هستند، حتماً لازم است مأمور انتظامی در شعبه کشیک دهد و نظارت کند.

جمشیدی در ادامه افزود: سایر شعب بانک‌ها که فاقد صندوق امانات هستند یا شعبه مادر نیستند، نیازی به پلیس مستقر ندارند و از طریق پلیس گشت مورد نظارت و محافظت قرار می‌گیرند و با دستگاه‌های ایمنی تصویری، صوتی و دستگاه‌های بازدارنده که به مراکز پلیس وصل است، بر آن‌ها نظارت می‌کنند. لذا نیازی نیست همه شعب بانک ها پلیس مستقر داشته باشند مگر اینکه از سوی شعب به دلایلی مانند موقعیت منطقه‌ای نیازمند حضور پلیس باشند.

جمشیدی با بیان اینکه پلیس‌های مستقر در شعب از طریق پرداخت کارمزد از سوی بانک‌ها به کار گمارده می شوند، گفت: این مأموران، پلیس‌های شیفت آزاد کلانتری و مراکز پلیسی یا مأموران بسیج هستند که این خدمت را به بانک‌ها ارائه می‌کنند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان سرقت از شعب بانک‌هایی که فاقد مأمور هستند وجود دارد و بهتر نیست همه شعب واجد مأمور انتظامی باشند؟ گفت: مأمور پلیس برای شعب هزینه دارد. این هزینه بسیار بیشتر از هزینه صندوق امانات بانک‌ها است. هزینه پلیس بالا است و بانک‌ها قادر به پرداخت هزینه‌ها نیستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید