طلا ارزان می شود؟

کدخبر: ۶۱۲۳۶۷
اقتصادنیوز : رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت : باتوجه‌به اینکه از ابتدای سال بین ۷ تا ۹ درصد کاهش قیمت داشتیم و شرایط قیمت طلا نسبت به انس جهانی و بازارهای داخلی ثبات ریسکی خود را طی کرده احتمال کاهش قیمت طلا خیلی کم است.
طلا ارزان می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز ،نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» درمورد روند نزولی قیمت طلا و سکه اظهار کرد: ما از ابتدای سال شاهد یک روند کاهشی انس جهانی و طلا و کاهش تقاضا بودیم و در ماه ربیع‌الاول هم قاعدتاً این وضعیت رکودی باید بهتر می‌شد که تغییری نکرد البته به دلیل جنگ در غزه قیمت انس جهانی طلا و بازارهای داخلی افزایش پیدا کرد؛ اما مجدداً به همان قیمت قبل از بحران برگشت.

وی افزود: قیمت‌ها در کل به ثبات نسبی خوبی رسیده و به اعتقاد بنده کاهش قیمت آن‌چنانی نخواهیم داشت و باتوجه‌به اینکه از ابتدای سال بین ۷ تا ۹ درصد کاهش قیمت داشتیم و شرایط قیمت طلا نسبت به انس جهانی و بازارهای داخلی ثبات ریسکی خود را طی کرده احتمال کاهش قیمت طلا خیلی کم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که چرا تقاضای خرید طلا در زمان ثبات قیمت‌ها کمتر می‌شود گفت: معمولاً شرایط ثبات و کاهش قیمت‌ها زمان خرید است؛ اما متأسفانه در کشور ما این‌طور جاافتاده که مردم در زمان التهاب و افزایش قیمت‌ها ورود می‌کنند درصورتی‌که قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و به‌جرئت می‌توان گفت که مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی در قیمت طلا نباشند.

بذرافشان با اشاره به اینکه بخش تولید از ابتدای سال دچار آسیب شده و شرایط خوبی ندارد بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تثبیت قیمت‌ها زمان خرید طلا است و مردم به‌راحتی می‌توانند مبادلات خود را در حوزه سکه و مصنوعات طلا انجام دهند.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون تومان حباب سکه هیچ توجیه اقتصادی ندارد به مردم توصیه کرد که طبق سنوات گذشته به سمت و سوی خرید مصنوعات طلا بروند تا هم بخش تولید طلا تقویت شود و هم اینکه در بلند مدت یک سرمایه امن در اختیار داشته باشند.

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی