خاطره جالب از نظر آیت‌الله سیستانی درباره روحانی معروف تهران

کدخبر: ۶۱۹۷۳۶
اقتصادنیوز: خاطره ای جالب از سخنان آیت الله سیستانی درباره حاج آقامجتبی تهرانی که توسط یکی از شاگردان او نقل شده است را در ادامه بخوانید.
خاطره جالب از نظر آیت‌الله سیستانی درباره روحانی معروف تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، مجتبی شهیدی کَلهُری مشهور به «حاج آقا مجتبی تهرانی» استاد اخلاق و از علمای حوزه علمیه تهران بود. وی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بود که در تنظیم رساله عملیه او مشارکت داشت. آیت الله تهرانی نماز جماعت مسجد جامع بازار تهران را اقامه می‌کرد و جلسات معارف اسلامی و درس اخلاق او مورد علاقه مردم تهران بود. یکی از خصوصیات بارز اخلاقی آیت الله آقامجتبی تهرانی، ساده زیستی وی بود، به گونه ای که با مردم و جوانان زندگی می کرد و هنگامی که در مسجد جامع بازار تهران نماز می خواند؛ علاوه بر اقامه جماعت، هر روز بعد از نماز می نشست تا مردم مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و وی به آنها پاسخ می داد و همین شیوه در جلسات اخلاق این مرجع تقلید نیز وجود داشت.

حاج‌آقامجتبی تهران در میان بزرگان شیعه، از جمله آیت‌الله سیستانی هم احترام خاصی داشتند. می‌گویند یکی از شاگردان حاج آقامجتبی، در سفری به شهر نجف، به ملاقات حضرت آیت الله سیستانی رفته بود. حضرت آقای سیستانی از او پرسیده بودند که چه کار می کند. او هم گفته بود که در خدمت حاج آقا مجتبی است. حضرت آقای سیستانی تا فهمیده بودند که او در محضر حاج آقا تحصیل می کند، گفته بودند: سلام مرا به ایشان برسانید! یک شیعه است و یک ایران؛ یک ایران است و یک تهران؛ یک تهران است و یک خیابان ایران؛ یک خیابان ایران و یک حاج آقامجتبی!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید