۱۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان از تحصیل بازماندند!

کدخبر: ۶۲۲۲۷۰
اقتصادنیوز: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اعلام کرد: بازماندگی از تحصیل یک پدیده اجتماعی است، پدیده آموزش‌وپرورش نیست.
۱۱ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در این استان از تحصیل بازماندند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: امسال در پایه اول ابتدایی حدود ۱۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که حدود ۷۰۰۰ نفر را شناسایی کردیم و از این تعداد ۳۲۰۰ نفر جذب مدرسه شدند.

آذر رشیدی، در خصوص بازماندگی از تحصیل اظهار کرد: بازماندگی از تحصیل یک پدیده اجتماعی است، پدیده آموزش‌وپرورش نیست.

وی افزود: زمانی که آموزش‌وپرورش آمار بازماندگی از تحصیل را اعلام می‌کند سایر ارگان‌های کشور باید برای ایجاد یک زیربنای خوب بسیج شوند و هر فردی که می‌تواند کمک کند. در این راستا سازمان‌های مرتبط باید آموزش ‎و ‎پرورش را در شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان همراهی کنند.

خبر مرتبط
اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

اقتصادنیوز: نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین اعلام شد.

رشیدی با بیان اینکه یکی از دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان ازدواج زودهنگام بوده که در مناطق حاشیه شهر و مناطق روستایی بیشتر به چشم می‌خورد، عنوان کرد: از دیگر دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان  بدسرپست بودن دانش‌آموز، کودکار کار و فقر فرهنگی و اقتصادی است.

خبر مرتبط
خبر وزیر آموزش و پرورش: 20 هزار دانش آموز را موذن کردیم

اقتصادنیوز: صحرایی با اشاره به آموزش ۲۰ هزار اذان گو در سطح کشور گفت: این تعداد دانش آموز به هنگام اقامه نماز، به صورت زنده اقامه اذان دارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی عنوان کرد: امسال در پایه اول ابتدایی حدود ۱۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که از وزارت آموزش‌وپرورش به ما اعلام شد. از این تعداد حدود ۷۰۰۰ نفر را شناسایی کردیم، بقیه به دلیل نداشتن آدرس، جابه‌جایی منزل و تغییر شماره تلفن قابلیت شناسایی نداشتند. از این ۷۰۰۰ نفر ۳۲۰۰ نفر جذب مدرسه شدند و مابقی به دلایلی چون معلولیت، فوت و مهاجر بودن جذب نشدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید