دریاچه ارومیه چقدر آب دارد؟/ بزرگترین دریاچه شور خاورمیانه وسعت یافت

کدخبر: ۶۳۸۹۴۰
اقتصادنیوز: دریاچه ارومیه هم اکنون یک میلیارد و 770 میلیون متر مکعب آب دارد و به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شرایط تفریح در این دریاچه محیا شده است.
دریاچه ارومیه چقدر آب دارد؟/ بزرگترین دریاچه شور خاورمیانه وسعت یافت

به گزارش اقتصادنیوز، در میان اخباری که گاهی اوقات از نابودی محیط زیست به گوش می رسد، شنیدن اینکه دریاچه ارومیه از مرگ رهایی یافته است، حالمان را بهتر می کند. 

این روزها اما خبرهای خوش دریاچه ارومیه بیشتر شده است و نشان می دهد حیات به بزرگ‌ترین دریاچه آب شور در خاورمیانه سلامی دوباره کرده است.

2 آمار از میزان آب دریاچه ارومیه

طبق آنچه که علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایسنا اعلام کرده است، هم اکنون در دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد.

 

در این زمینه نیز محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفته است: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

سلاجقه حتی این نوید را هم داده است که در دریاچه ارومیه شرایط برای تفریح مردم مهیاست.

تراز دریاچه ارومیه

پیش از این، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرده بود که با توجه به بارش‌های نرمال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، بهبود نسبی جریان آب در رودخانه‌های این حوضه و عدم برداشت آب توسط کشاورزان در فصل زمستان، ورودی به دریاچه افزایش داشت.

به گفته این مسئول، مقایسه آماری نشان می‌دهد تراز دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی دارای رشد ۵۰ سانتیمتری بوده و در مقایسه با تاریخ مشابه سال گذشته، ۶ سانتیمتر بیشتر است. 

چند درصد دریاچه آب دارد؟

قاسم‌زاده همچنین گفته است: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از سطح دریاچه با آب پوشیده شده که معادل ۱۲۵۰ کیلومتر مربع است.

افزایش وسعت دریاچه ارومیه

به گزارش اقتصادنیوز، محمدصادق معتمدیان، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در گفتگویی به وسعت دریاچه ارومیه اشاره کرده و گفته است: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر یک هزار و ۴۷۵ کیلومتر مربع برآورد می‌شود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۳۱۱ کیلومتر مربع افزایش دارد.

میزان رهاسازی آب به دریاچه  

بر اساس اعلام معتمدیان، روزانه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه رهاسازی می‌شود که امیدواریم با افزایش بارش‌ها، دبی ورودی به دریاچه بیشتر نیز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه