خبر سازمان غذا و دارو درباره تامین «وارفارین»/از این طریق پیگیری نمایید

کدخبر: ۶۴۴۵۵۶
اقتصاد نیوز :روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین برای بیماران قلبی در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد.
خبر سازمان غذا و دارو درباره تامین «وارفارین»/از این طریق پیگیری نمایید

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا سازمان غذا و دارو، طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه(اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

خبر مرتبط
خبر مهم دولت برای تداوم طرح کالابرگ الکترونیک

اقتصاد نیوز :مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید