ورود بیماری تب کریمه کنگو به کشور/ این نکات را رعایت کنید!

کدخبر: ۶۴۴۹۷۸
اقتصاد نیوز : بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است. بنابراین توصیه می شود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.​
ورود بیماری تب کریمه کنگو به کشور/ این نکات را رعایت کنید!

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو گسترش می یابد، این بیماری به دلیل تشابه علائم آن با آنفلوآنزا اشتباه گرفته می شود . اخیرا" وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان فوت شده است.

چگونگی انتقال ویروس و علائم 

کنه ها مهم ترین عامل انتقال این ویروس هستند که با گزش مستقیم افراد و یا گزش دام ها و سپس انتقال به انسان باعث آلودگی می شوند. افراد نیز پس از مبتلا شدن میتوانند از طریق خون و ترشحات بدن این بیماری را منتقل نمایند.

علائم این بیماری شامل سردردو دردمفاصل، تب و لرز شدید، سرگیجه، اسهال و استفراغ خونی و خون ریزی زیرجلدی می باشد که در بسیاری موارد با آنفولانزا اشتباه گرفته می شود. 

اقدامات پیشگیرانه 

دامداران و تهیه کنندگان ضمن سمپاشی، از تماس مستقیم با حیوانات اجتناب کرده و از دستکش،ماسک و عینک استفاده کنند. همچنین افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مردم و خریداران بعد از تهیه گوشت آن را به مدت 24 ساعت در دمای 4 تا صفر درجه نگهداری کنند . همچنین از خوردن گوشت و  جگر خام و نیم پخته خودداری کرده و گوشت را کاملا" بپزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید