ابعاد جدید از دزدیده شدن یسنا دیدار/ نخستین حرفی که دختر گمشده زد چه بود؟

کدخبر: ۶۴۵۲۲۵
اقتصادنیوز: «یسنا» دختر چهار ساله کلاله‌ای که هفته گذشته بعد از پنج روز دزدیده شدن به آغوش خانواده‌اش بازگشت، نخستین جمله‌ای که در آغوش مادرش به زبان آورد، طلب آب و نوشابه بود.
ابعاد جدید از دزدیده شدن یسنا دیدار/ نخستین حرفی که دختر گمشده زد چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه یسنای چهار ساله دختر گم‌شده کلاله‌ای بعد از گذشت پنج روز به آغوش خانواده‌اش بازگشت. یسنا در این مدت دزدیده شده بود و پلیس در این زمینه با بازجویی از 50 نفر، در نهایت یک نفر را دستگیر و راهی زندان کرد. تحقیقات در خصوص انگیزه این کودک‌ربا ادامه دارد.

با وجود گذشت پنج روز از پیدا شدن یسنا، ابعاد رسانه ای این اتفاق همچنان از زوایای مختلف در حال بررسی است. خبر گم شدن یسنا در عرض حدود 24 ساعت سرتاسر فضای مجازی را در بر گرفت. علاوه بر نیروهای مردمی شمال شرق کشور، هلال احمر، پلیس و نیروهای امدادی کنار خانواده یسنا قرار گرفتند تا این دختر را پیدا کنند.

Unt12itled

خبرنگاری که 12 ساعت بعد از گم شدن یسنا نخستین خبر را مخابره کرد، به خبرگزاری مهر گفته است: «همه فارغ از مذهب و قومیت برای پیدا شدن یسنا آمده بودند. مردی در که در گشت‌زنی هوایی یسنا را پیدا کرد اهل نیشابور بود.»

دردسرهای بلاگرهای پرحاشیه

او در میانه تلاش‌های مردمی برای پیدا شدن یسنا به یک جوسازی رسانه‌ای توسط برخی بلاگرها نیز اشاره کرد و گفت: «متأسفانه در موضوع یسنا یک عده که دنبال‌کننده بیشتری در اینستاگرام داشتند، ویدئوهایی منتشر کردند و مدعی شدند: هلال احمر از ما خواسته برای کمک برویم! چنین چیزی اصلاً حقیقت نداشت.»

خبر مرتبط
چه خطری در کمین یسنا دختر گمشده بود/پایان پرونده پر سروصدای ربایش یسنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه هلال احمر نقش بی طرفی را در انتقال ماجرای پرونده یسنا داشت اعلام کرد: مکان خارج شدن کودک از میان بوته‌های مرتفع کلزاها بسیار پایین بود.

بالگرد سمنانی هم برای یسنا به پرواز درآمد

این خبرنگار درباره اینکه چرا بالگرد سمنانی هم برای پیدا کردن یسنا به میدان آمده بود، توضیح داد: «برای بعضی‌ها سوال است چرا با وجود اینکه استان گلستان بالگرد دارد، برای جست‌وجو، بالگرد از سمنان آمده است. بالگرد امدادی در گلستان لجستیک است و برای پشتیبانی در حوادث بسیار بزرگ استفاده می‌شود. این بالگرد امکان مانور دادن در ارتفاع پایین نداشت و ممکن بود حادثه دیگری ایجاد کند. بنابراین جمعیت هلال احمر از سازمان امداد و نجات تقاضای ارسال بالگرد سبک کرد. به سرعت، سازمان امداد و نجات مجوز پرواز آن را داد و از سمنان یک بالگرد سبک و مناسب گشت‌زنی سمت منطقه آمد. صبح روز سه‌شنبه(11 اردیبهشت) این بالگرد عملیات هوایی خود را شروع کرد. گرچه بسیار خطرناک و حادثه‌ساز است اما در فاصله ۲۰ متری با زمین پرواز می‌کرد.»

لحظه پیدا شدن یسنا

این خبرنگار درباره لحظه پیدا شدن یسنا هم گفته است: «باید این نکته را در نظر بگیرید که زمین‌های کشاورزی آن منطقه با تردد متعدد و مداوم افراد، نابود می‌شوند و محصولات بسیاری از کشاورزان از بین می‌رود. تصور کنید ۲۰۰ نفر وارد یک زمین شوند و تکه به تکه و یک متر به یک متر آن را بگردند. مسلم است زمین آسیب می‌بیند. البته تا جایی که اطلاع دارم مدیریت بحران خسارتی را که این کشاورزان دیده‌اند، جبران می‌کند.»

14

«با این تصمیم، عملیات جست‌وجوی هوایی تقویت شد. ساعتی بعد در حال مصاحبه بودیم و کایت‌سوارها داشتند گشت‌زنی هوایی انجام می‌دادند که ناگهان یک نفرشان فریاد زد: "پیداش کردم، پیداش کردم". وقتی او داد زد همه به سمت آن نقطه دویدند؛ از مردم عادی تا پلیس آگاهی، نیروهای سپاه و بچه‌های هلال احمر. بلافاصله نیروی انتظامی یسنا و خوانداه‌اش را با به بیمارستان برد تا شرایط سلامتی او بررسی شود.»

نخستین جملاتی که یسنا بر زبان آورد

این خبرنگار تعریف می کرد که یسنا به دلیل شوک وارد شده، گریه نمی کرد بلکه بهت زده بود و ابتدا درخواست آب کرد. وی همچنین گفت: «یک صحنه با مزه که من از این کودک دیدم این بود که وقتی کمی به خودش آمد، اولین چیزی که از مادرش درخواست کرد این بود که گفت: "به من نوشابه بده! نوشابه می‌خوام."»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید