پاکسازی بدن در فصل بهار با این نوشیدنی محبوب

کدخبر: ۶۴۵۳۵۸
اقتصادنیوز : فصل سرما به سبب پرخوری و کم تحرکی شرایط دفع کامل سموم را از بدن ضعیف می سازد به همین دلیل فصل بهار فرصتی عالی برای پاکسازی بدن است.
پاکسازی بدن در فصل بهار با این نوشیدنی محبوب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،در فصل زمستان بسیاری از مردم به دلیل تحرک کمتر و پر خوری ،دچار انباشت مواد زائد در بدن شده اند که موجب بیماری بیشتر در بهار می شوددر فصل زمستان به علت سرمای حاکم، مواد زاید در بدن منجمد شده و در بدن انباشته می شوند و با گرم شدن تدریجی هوا در فصل بهار ، این مواد زاید نیز به تدریج ذوب شده و به حرکت درمی آیند.

این تغییرات در بدن، منجر به پیدایش بیماری های قدیمی شده و در برخی افراد با هجوم مواد اضافی به سمت پوست برای خارج شدن از بدن، بروز دمل ها و جوش های پوستی شدت می یابد. در فصل بهار یکی از روشهای مناسب جهت پاکسازی بدن استفاده از ماءالشعیر است. 

بهار دارای طبع گرم و تر است و در فصل زمستان، به دلیل قوی تر شدن دستگاه گوارش و نیاز بدن به مقابله با هوای سرد معمولا میل به خوردن غذا بیشتر می شود ، در نتیجه مواد زائد بیشتری در بدن تولید می شود که به دلیل کاهش فعالیت بدن و سرمای هوا ، این مواد از بدن دفع نمی شوند.

با شروع فصل بهار و هوای معتدل آن ، این مواد زائد رقیق شده و در بدن پراکنده می شوند و در صورت عدم دفع کامل ، به سوی اندام های ضعیف حرکت کرده و افراد را مستعد بیماری های پوستی مانند جوش و ورم های چرکی ، دمل ها ، ورم حلق ، گرفتگی صدا ، خارش پوست ، سرفه، حساسیت های فصلی (رینیت آلرژیک)، درد و ورم های مفصلی، و حتی صرع و سکته ها می کند. 

بهترین زمان برای رژیم های پاکسازی بدن آغاز بهار طبی است یعنی زمانی که دیگر از سرمای زمستان خبری نیست و هوا بهاری شده است اما خیلی گرم نیست یعنی زمانی میان نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین.

 یکی از رژیم های ساده برای پاکسازی بدن در فصل بهار ، مصرف ماءالشعیر طبی سنتی به مدت 3 روز است. البته در این مدت نباید غذای دیگری مصرف نمود و پس از آن نیز برای چند روز فقط از سبزیجات پخته بدون ادویه و در حجم کم استفاده شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه