اولین واکنش انگلیس به حمله مرگبار اسرائیل به رفح

کدخبر: ۶۴۹۹۱۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس در پی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در نوار غزه، خواستار تحقیقات جامع و شفاف در این زمینه شد.
اولین واکنش انگلیس به حمله مرگبار اسرائیل به رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: صحنه های پس از حملات هوایی آخر هفته (اسرائیل) در رفح بسیار ناراحت کننده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس تصریح کرد که «تحقیقات ارتش اسرائیل» در این زمینه باید سریع، جامع و شفاف باشد.

کامرون اضافه کرد: ما به سرعت به توافقی برای بیرون راندن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه، از طریق وقفه در جنگ نیاز داریم تا سپس بتوانیم به سمت یک آتش بس پایدار و بلند مدت حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شدند.

خبر مرتبط
جهان در شوک/ فاجعه جانکاه رفح؛ جایی که مرده‌ها هم در امان نیستند

اقتصادنیوز: حمله خونین اسرائیل به محل استقرار آوارگان فلسطینی برای این بازیگر حاشیه ساز شد، بالاخص بعد از رسانه‌ای شدن تصاویر قربانیان این حمله، کودکان و زنانی سوخته.

این دفتر در گزارش یادشده تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال غرب رفح را با هفت موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه دست کم ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در میان شهدا و مجروحان تعداد زیادی زن و کودک هم دیده می‌شود و جست و جو برای یافتن افراد زیر آوار مانده، همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی