هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در این مناطق خبر داد

کدخبر: ۶۴۹۹۶۴
اقتصادنیوز: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب تا یکشنبه هفته آینده بسیاری از نواحی کشور از جمله شمال غرب شاهد بارش باران خواهند بود‌.
هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در این مناطق خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از  امشب تا روز پنجشنبه به تناوب روی مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات البرز در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد گفت: در سایر نقاط کشور نیز جوی آرام و همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
این استان‌ها رکورد کم‌بارشی را زدند/ وضعیت بارش‌های خرداد چطور است؟

به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، استان‌های تهران، سمنان و قزوین از نظر کم‌بارشی در بالاترین رتبه قرار دارند.

وی ادامه‌داد: برای روز جمعه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و در روز شنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

او  تصریح کرد: در پنج روز آینده وزش باد شدید در مناطقی از جنوب غرب، شمال شرق، شرق و به‌ویژه نوار شرقی ایران و منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سبب خیزش گردوخاک در این مناطق شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است که برای خلیج‌فارس به‌ویژه سواحل بوشهر و خوزستان هشدار نارنجی صادر شده است.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی که از امشب آغاز و تا یکشنبه  ادامه دارد خبر داد و گفت: این  هشدار هواشناسی موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، با احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: امشب شمال آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال سمنان، شمال غرب خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران و گلستان و چهارشنبه شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و سمنان درگیر این سامانه می‌شوند.

وی اظهار کرد: این سامانه روز پنج‌شنبه در شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استانهای مازندران، سمنان و اردبیل و روز جمعه در شمال آذربایجان غربی فعالیت خواهد داشت.

او گفت: شرایط جوی اعلام شده در روز شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ماندگار است.

ضیاییان توضیح داد: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.

وی گفت: احتیاط در سفرهای بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی