واکنش الحوثی به نسل‌کشی اسرائیل در غزه/ جنایات دشمن صهیونیست جزء لاینفک هویت و تفکرش است

کدخبر: ۶۵۰۳۷۱
اقتصادنیوز: رهبر جنبش انصارالله یمن در ابتدای سخنرانی امروز خود به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در سایه سکوت جامعه جهانی اشاره کرد و گفت: دشمن صهیونیستی به تجاوزات وحشیانه خود علیه مردم فلسطین در دویست و سی و هفتمین روز جنگ غزه در مقابل چشمان همه کشورهای جهان ادامه می‌دهد.
واکنش الحوثی به نسل‌کشی اسرائیل در غزه/ جنایات دشمن صهیونیست جزء لاینفک هویت و تفکرش است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در ادامه سخنان خود تصریح کرد: منطقه مورد هدف در رفح پیش از این از سوی دشمن منطقه امن اعلام شده بود و آوارگان آنجا در حالی که در خواب بودند با هفت بمب آمریکایی که وزن هر یک از آنها تقریبا یک تن بود، هدف قرار گرفتند.

سید الحوثی افزود: جنایات دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نشان دهنده تجاوزات آنهاست که تهدیدی برای بشریت است. برخی از حکام عرب وفادار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا جنایات دشمن صهیونیستی را پنهان کنند.

وی ادامه داد: جنایات دشمن اسرائیلی جزء لاینفک هویت، تفکر و اعتقاد آن است. دشمن با جنایات مستمر سعی دارد مردم جهان را جنایاتش را بپذیرند و آنها را نادیده بگیرند.این مایه تاسف است که برخی از کشورهای عربی به روابط خود با دشمن اسرائیلی ادامه می دهند.

رهبر انصارالله اضافه کرد: دیدگاه رژیم صهیونیستی نسبت به بقیه جوامع بشری نوعی تحقیر، حقارت و نفرت است. تمام جنایات دشمن با بمب های آمریکایی و تحت حمایت ایالات متحده که مانع از هرگونه تصمیم الزام آور برای توقف تجاوز به نوار غزه می شود، انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیانیه ها و محکومیت های صادر شده برای هر جنایت بزرگ صهیونیست ها دیگر فایده ای ندارد و باید موضع گیری های عملی داشت، افزود: بسیاری از کشورهای عربی هیچ بیانیه و محکومیتی نسبت به جنایات دشمن صهیونیستی صادر نکردند.

سید عبدالملک الحوثی گفت: اگر برخی از حکام عرب موضعی علیه رژیم صهیونیستی داشته باشند، سعی می‌کنند به خاطر آمریکا عبارات مؤدبانه ای را در قبال دشمن ارائه دهند و این امر بسیار تاسف بار است. برخی از کشورهای غربی در قطع رابطه با دشمن اسرائیلی مواضع قوی تری نسبت به مواضع برخی کشورهای اسلامی و عربی اتخاذ کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا در حال برداشتن گام‌های خوبی است و امیدواریم ادامه یابد، تشدید شود و گسترش یابد.

رهبر انصارالله در ادامه به ادعای رژیم صهیونیستی درباره تسلط کامل بر محور «فیلادلفیا» در امتداد مرز نوار غزه و مصر اشاره کرد و گفت: اشغال محور فیلادلفیا توسط دشمن و حمله به سربازان مصری نقض و تهدیدی بسیار جدی برای امنیت ملی مصر است.

وی تأکید کرد کشتی های مصری حامل کالا برای دشمن اسرائیلی همچنان از بسیاری از کشورها جلوتر هستند. اگر مصر گام های جسورانه و محکمی از سوی حتی در سطح قطع روابط اقتصادی با دشمن بردارد، حمایت و تایید مردم را به دست خواهد آورد و جمهوری یمن در کنار آن خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن جنایتکار و دشمن ملت است و آمریکا و اسرائیل تهدیدی برای جوامع بشری هستند. آنچه در مواجهه با چالش ها و خطرات باید برای آن تلاش کنیم این است که به مسئولیت خود در حمایت از مردم فلسطین پی ببریم.

سید الحوثی ادامه داد: فلسطین اولین سنگر است و نبردی که مردم فلسطین با آن روبرو هستند نبردی برای تمام ملت است. مسلمانان و سپس جامعه بشری به طور کلی باید در کنار مردم فلسطین در مقابله با دشمن اسرائیل بایستند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه دشمن اسرائیلی ترسو، شکست خورده و یک بازنده است، افزود: اسیر شدن نظامیان صهیونیست در عملیات جدید گروه‌های مقاومت فلسطین و بمباران مجدد تل آویو با موشک، گواه شکست دشمن است.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که کشورهای عربی که مجاهدان فلسطین را در لیست تروریستی قرار دادند، چرا دشمن اسرائیل را در لیست تروریستی قرار نمی دهند؟ مجاهدین در غزه چه کردند که در لیست تروریسم عربستان و در لیست تروریسم سایر کشورهای عربی طبقه بندی شوند؟

رهبر انصارالله تأکید کرد کشورهای عربی برای حمایت از مردم فلسطین و مجاهدان آن اقدامی انجام نداده اند و این رسوایی و مایه ننگ است. جبهه حزب الله یک جبهه بزرگ، مهم و فعال است که دشمن را مضطرب و نگران کرده است. دشمن در یک روز این هفته به ۱۴ تیم آتش نشانی برای خاموش کردن آتش در الجلیل علیا اشغالی نیاز داشت.

سید الحوثی اضافه کرد: واضح است که صهیونیست ها پس از مشاهده پرتاب پهپادها از جبهه عراق به شدت نگران شدند. جبهه پشتیبانی عراق به عملیات خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات این هفته بالغ بر 12 عملیات در دریای سرخ، دریای عرب، اقیانوس هند و به سمت دریای مدیترانه بود. عملیات در چارچوب فاز چهارم ادامه دارد و از نظر کمی و کیفی افزایش خواهد یافت.

رهبر انصارالله در ادامه گفت: مایه تاسف است که برخی از کشورهای عربی سال ها است که حریم هوایی خود را به روی دشمن اسرائیلی باز کرده اند و در عین حال حریم هوایی خود را برای محافظت از دشمن می بندند.

وی تصریح کرد: تعداد کل کشتی های مورد هدف از آغاز عملیات پشتیبانی 129 کشتی است که تعداد زیادی است. هیچ کاهشی در سطح عملیات ما وجود ندارد، بلکه کاهش در حرکت کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی به سمت فلسطین اشغالی است.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: با سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکایی در حریم هوایی استان مأرب، تعداد هواپیماهای سرنگون شده در این مدت به 6 فروند می‌رسد. عملیات ما روی افزایش قیمت‌ها در فلسطین اشغالی از جمله منابع غذایی تأثیر گذاشته است. آمریکا و انگلیس به قدرت یمن برای توسعه مراحل افزایش حملات خود تا زمانی که تجاوز به نوار غزه ادامه دارد، اذعان دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی