جمع آوری امضا برای کاندیداتوری قالیباف تایید شد/ نمایندگان مجلس دست به کار شد

کدخبر: ۶۵۰۹۹۴
اقتصادنیوز: جبار کوچکی نژاد به جماران گفت: ما مشکلاتی را در ساختار سیاسی داریم. هر کسی که احساس مسئولیت می‌کند، خود را در قواره ریاست جمهوری می‌بیند! در صورتی که در دنیا اصولا احزاب، جناح‌ها و تشکل‌ها افراد را ارزیابی سیاسی می‌کنند که از کدام حزب چه افرادی حضور پیدا کنند و از بین آن‌ها طبق توانمندی و برنامه‌های ارائه شده، گزینش می‌کنند.
جمع آوری امضا برای کاندیداتوری قالیباف تایید شد/ نمایندگان مجلس دست به کار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، چند روز قبل خبری مبنی بر جمع‌آوری امضا توسط نمایندگان مجلس دوازدهم برای دعوت محمد باقر قالیباف در خصوص حضور در انتخابات ریاست جمهوری شنیدیم. در این باره جبار کوچکی‌نژاد نماینده منتخب رشت به خبرنگار جماران، گفت: من هم مانند شما این خبر را شنیدم و گفتند تعدادی راه افتاده اند و به دنبال جمع کردن امضاء برای دعوت کردن قالیباف برای ریاست جمهوری هستند. ما در کشور احزاب و تشکل‌های قدرتمند در رابطه با بحث انتخابات نداریم. انتخابات ما به صورتی است که به صورت هیأتی و و خودجوش امضاء جمع می‌کنند تا افرادی را به انتخابات دعوت کنند.

کوچکی نژاد در خصوص ثبت نام چهره‌های جدید مانند وحید حقانیان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مشکلاتی را در ساختار سیاسی داریم. هر کسی که احساس مسئولیت می‌کند، خود را در قواره ریاست جمهوری می‌بیند! در صورتی که در دنیا اصولا احزاب، جناح‌ها و تشکل‌ها افراد را ارزیابی سیاسی می‌کنند که از کدام حزب چه افرادی حضور پیدا کنند و از بین آن‌ها طبق توانمندی و برنامه‌های ارائه شده، گزینش می‌کنند. چون در کشور ما این ضعف ساختار سیاسی وجود دارد، هرکسی هر وقت که احساس مسئولیت می‌کنند، برای ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کنند. این امر منعی ندارد و فقط بار مسئولیت شورای نگهبان را زیاد کند که تعداد زیادی را رد صلاحیت کند، در حالی‌که در دنیا احزاب سیاسی این مسئولیت را به دوش دارند.

خبر مرتبط
ثبت نام جلیل جعفری در انتخابات ریاست جمهوری 1403+ فیلم

اقتصادنیوز: یکی دیگر از نمایندگان ادوار مجلس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی در خصوص حضور چهره‌ها و تأثیر آن در مشارکت، افزود: بعید می‌دانم؛ ثبت نام این چهره‌ها در مشارکت تأثیرگذار نیست. افراد سیاسی به احزاب وابسته هستند و این احزاب هستند که می‌توانند تاثیرگذار باشند، نه افراد.  کم پیش می‌آید افراد تاثیرگذار باشند. انشالله فرد قدرتمند و تیم ساز حضور داشته باشد.

نماینده رشت درباره برخورد لفظی برخی کاندیدا با همدیگر گفت: من معتقدم اخلاق انتخاباتی باید رعایت شود. فرد باید برنامه‌های خود را بگوید و اینکه قدرت را در کوبیدن دیگری ببیند شیوه درستی نیست.

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی