فوری/پارلمان فرانسه منحل شد/مکرون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد

کدخبر: ۶۵۲۳۸۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب پارلمان این کشور را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
فوری/پارلمان فرانسه منحل شد/مکرون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مکرون پس از آن پارلمان کشورش را منحل کرد که آرای راستگرایان افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا افزایش قابل توجهی یافت.

خبر مرتبط
فرانسه همدست آمریکا شد/ چشم طمع به سود اموال مسدود شده مسکو به نفع کی یف

اقتصادنیوز: بر اساس نقشه راه فرانسه-آمریکا، بایدن و ماکرون توافق کردند که به کار برای انتقال سود از دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین ادامه دهند.

وی اظهار کرد که نتایج انتخابات پارلمانی اروپا «برای کسانی که از اروپا دفاع می‌کنند، خوب نیست» و این نتایج فاجعه‌ای برای دولت وی است که نمی‌تواند وانمود کند، آن را نادیده می‌گیرد.

دور نخست انتخابات پارلمان فرانسه ۳۰ ژوئن (دهم تیر) و دور دوم هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) برگزار می‌شود. این انتخابات کمتر از ۲ ماه پیش از بازی‌های المپیک پاریس برگزار خواهد شد.

خبر مرتبط
بازداشت بشیر بی آزار فرانسه را رسوا کرد/ تلاش مکرون برای خاموش کردن صدای حامیان فلسطین+ فیلم

اقتصادنیوز: فرانسه به‌عنوان یکی از کشورهای غربی مدعی در زمینه حقوق بشر، در حالی برای فلسطینی‌های قربانی جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشک تمساح می‌ریزد که به موازات تشدید حمایت‌های همه‌جانبه خود از این رژیم، تاب شنیدن صداهای مخالف با جنایت‌‎‌های بی‌سابقه در غزه را ندارد.

مکرون سه روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمان اروپا نسبت به پیروزی راست افراطی هشدار داده و گفته بود که این قاره ممکن است در بن‌بست قرار گیرد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است که حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به ریاست «جوردن باردلا» در رقابت با احزاب فرانسوی حدود ۳۲ درصد از آرای انتخابات پارلمان اروپا را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که حزب رنسانس وابسته به مکرون ۱۵ درصد و سوسیالیست‌ها نیز ۱۴ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

باردلا ۲۸ ساله یکشنبه شب در جمع هوادارانش حزبش خواستار برگزار انتخابات جدید پارلمانی شد.

وی اظهار کرد: امشب امانوئل مکرون یک رئیس جمهوری ضعیف است. شکاف بی‌سابقه میان اکثریت وابسته به ریاست جمهوری و اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون بیانگر عدم پذیرش و طرد شدن رئیس جمهور و دولتش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی