مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

شانس نامزدها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چقدر شد؟/ آخرین نظرسنجی درباره شانس کاندیداها

کدخبر: ۶۵۲۷۸۵
اقتصادنیوز: حدود 20 سال پیش در چنین روزهایی اخبار انتخابات ریاست جمهوری در کانون توجه رسانه ها قرار داشته است.
شانس نامزدها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چقدر شد؟/ آخرین نظرسنجی درباره شانس کاندیداها

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها فضای جامعه متمرکز بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است و با تایید صلاحیت ها و آغاز تبلیغات نامزدها، این رویداد سیاسی حسابی در کانون توجه مخاطبان قرار گرفته است؛ در این بین برگزاری نظرسنجی هایی درباره نامزدهای تصدی ریاست قوه مجریه هم بازار داغی دارد و به جریان افتاده است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی هم اخیرا و در روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ (موج دوم) تا پیش از معرفی نامزدهای تایید صلاحیت‌شده از سوی شورای نگهبان، نظر مردم را در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرسیده است و ۴۴.۴ درصد از شهروندان گفته‌اند قطعا در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خواهند کرد.

موضوعی برگزاری نظرسنجی ها اما مربوط به امروز و دیروز نیست و ریشه در گذشته دارد. مانند 22 خرداد 1384 که روزنامه دنیای اقتصاد بر اساس یک نظرسنجی، رتبه بندی هشت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 84 را منتشر کرده بود.

بر اساس این نظرسنجی، اکبر هاشمی رفسنجانی اول، معین دوم و قالیباف سوم بودند. در این گزارش با ترسیم نموداری، شانس هر هشت کاندیدا برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری به این ترتیب بود:

مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی 27.1 درصد، شانس مصطفی معین 18.9 درصد، محمدباقر قالیباف 16.5 درصد، مهدی کروبی 11.3 درصد، محمود احمدی نژاد 7.7 درصد، علی لاریجانی 7.3 درصد، محسن مهرعلیزاده 5.9 درصد و محسن رضایی نیز 4.7 درصد اعلام شده بود.

Capture1300

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی