اعضای این گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

کدخبر: ۶۵۳۲۵۱
اقتصادنیوز :فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی در این استان امسال دستگیر شدند و ۶ نفر دیگر به هلاکت رسیدند.
اعضای این گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دوستعلی جلیلیان   در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همچنین ۲نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم که در ایرانشهر قصد عملیات انتحاری را داشتند قبل از هر گونه اقدامی توسط ماموران انتظامی به هلاکت رسیدند.

وی بیان کرد: ۶نفر از اعضای گروهک های تروریستی که به مراکز نظامی چابهار حمله مسلحانه کرده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این استان علی رغم اینکه امنیتی نامگذاری شده از لحاظ آمارهای انتظامی جز استان‌های امن کشور است که این امنیت به دست آمده حاصل ساعت‌ها روزها و ماه‌ها تلاش شبانه روزی همکارانمان در حوزه‌های مختلف انتظامی است.

وی به اجرای یازدهمین مرحله از طرح رعد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: طرح رعد مبارزه بی امان با تمام مولفه‌های ناامنی در تمام حوزه‌ها از جمله جرایم امنیتی خشن مبارزه با مواد مخدر و کلاهبرداری است.

خبر مرتبط
اردوغان: من حماس را یک گروه تروریستی نمی‌دانم

اقتصادنیوز: اردوغان در نشست مشترک خبری با نخست‌وزیر یونان با اشاره به اینکه حماس یک گروه مقاومت است که سرزمین آن از سال ۱۹۴۷ اشغال شده و پس از اشغال این اراضی، از اراضی خود محافظت می‌کند، گفت: من حماس را یک گروه تروریستی نمی‌دانم.


سردار جلیلیان با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های رعدی که در سیستان و بلوچستان انجام شده توفیقات قابل توجهی حاصل شده تصریح کرد: طرح رعد در کنار طرح‌های امنیت‌های محل محور توسط همکاران نیروی انتظامی در ۲۶ شهرستان استان شده است.


سردار جلیلیان از برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز و قاچاقچیان سلاح‌های غیرمجاز، دستگیری معتادان متجاهر، اتباع بیگانه غیرمجاز، سوداگران مرگ، خرده فروشان مواد مخدر، توقیف خودروهای اتباع و سایر طرح‌های پیشگیرانه، عملیاتی و ضربتی به عنوان طرح‌هایی که ثبات و امنیت را در استان به وجود آورده‌اند یاد کرد.

خبر مرتبط
تظاهرات گسترده علیه سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام

اقتصادنیوز: شهرهای استان ادلب در شمال غربی سوریه شاهد تظاهرات گسترده علیه «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره سابق) و سرنگونی وی بود.


وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ درصد کاهش جرائم مختلف را در سیستان و بلوچستان شاهد بوده ایم که این رقم در نوع خود کم نظیر به شمار می‌رود همچنین دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به افزایش پنج درصدی کشفیات در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷ هزار و ۳۱ متهم در استان دستگیر شده اند.


وی با بیان اینکه از ابتدا سال تاکنون ۷۲۸ مورد از انواع سلاح غیر مجاز در سیستان و بلوچستان کشف شده است تصریح کرد: در بین این‌ها سلاح‌ها خاص و نیمه سنگین را نیز داشته‌ایم.


سردار جلیلیان از کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر در کمتر از سه ماه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در این خصوص ۶۴۷ نفر قاچاقچی خرد و کلان دستگیر و ۶ هزار و ۵۳ نفر معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.


وی عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۴۱۹ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در سیستان و بلوچستان دستگیر و از کشور برگردانده شدند که این رقم یک افزایش ۲۳ درصدی را در این حوزه نشان می‌دهد.


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۹ نفر از اشرار مسلحی که در مسیرهای ارتباطی برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بودند دستگیر شدند اذعان کرد: ۶ باند سلاح و مهمات نیز در همین مدت در استان متلاشی شده که در این راستا نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: در حوزه برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی نیز با توجه به اینکه پلیس فتا جز پلیس‌های نوپا و نوظهور است ۹۰ درصد از جرایم سایبری منجر به کشف و دستگیری شده؛ همچنین ۷۵۰ سایت غیرمجاز مسدود و ۷۴ پرونده قضایی در پلیس فتا تشکیل و تحت رسیدگی است.

سردار جلیلیان با بیان اینکه تصادفات جاده ای سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد کاهش داشته است عنوان کرد: جانباختگان تصادفات جاده‌ای نیز با کاهش ۵۳ درصدی رو به رو بوده که در کشور این رقم بی‌نظیر بوده، همچنین مصدومان تصادفات جاده‌ای ۲۵ درصد کاهش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی