این استان در مسیر طوفان / هواشناسی هشدار صادر شد

کدخبر: ۶۵۳۳۸۴
اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی استان یزد هشدار سطح نارنجی مبنی بر وزش باد شدید، گردوخاک و رگبار و رعدوبرق صادر کرد.
این استان در مسیر طوفان / هواشناسی هشدار صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان یزد با اعلام هشدار نارنجی نسبت به وزش باد شدید و در مناطق مستعد طوفان گرد و خاک و همچنین رگبار باران بعضا با رعد و برق و احتمال تگرگ از عصر امروز جمعه به خصوص در ساعات اولیه شب تا پایان وقت فردا شنبه هشدار داد.

بنابر اعلام این اداره کل طی امروز آسمان مناطق مرکزی و شمالی استان غبار آلود است.

خبر مرتبط
اعزام فوری ۵ تیم امدادی به چالوس در پی وقوع سیل

اقتصادنیوز: استاندار مازندران به محض دریافت خبر سیل در منطقه دزدبن جاده کندوان دستور اعزام تیم‌های امدادی و ارسال ماشین آلات سنگین جهت کمک به مردم گرفتار در سیل را صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه شده است.

دمای شهر یزد در شبانه روز گذشته بین ۲۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید