مونولیت اسرارآمیز از ایران هم سر در آورد؟/ سرانجام سازه آلومینیومی در آمریکا+ عکس

کدخبر: ۶۵۵۲۹۲
اقتصادنیوز: سازه اسرار آمیز مونولیت بعد از چهار سال، روز گذشته در لاس‌وگاس آمریکا مشاهده شد اما این سازه عجیب توسط پلیس برداشته شد.
مونولیت اسرارآمیز از ایران هم سر در آورد؟/ سرانجام سازه آلومینیومی در آمریکا+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، مونولیت یوتا یک ستون فلزی سه‌وجهی با ارتفاع حدود سه متر است که برای نخستین بار در 18 نوامبر سال 2020 میلادی در دره‌ای در جنوب شرقی ایالت یوتا دیده شد. خلبانان هلیکوپتری که این سازه را کشف کردند، بعد از بررسی متوجه شدند این سازه از ورق‌های ضخیم فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته شده که به‌هم پَرچ شده بودند و خاصیت به‌خصوصی مثل مغناطیسی بودن هم نداشت.

با بررسی تاریخچه نقشه‌های گوگل مپ مشخص شد مونولیت یوتا در فاصله زمانی اوت ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ در آن محل نصب شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، کشف این مونولیت فقط محدود به ایالت یوتا نشد و بعد از آن نیز مونولیت در نقاط دیگر جهان هم دیده شد. 

اهالی بخش هایی از رومانی، ایالات متحده آمریکا، کالیفرنیا، نیومکزیکو، کلمبیا، هلند، انگلستان، آلمان،  کانادا،  اسپانیا،  بلژیک، استرالیا و بخش کردنشین ترکیه نیز این مونولیت را مشاهده کردند.

مونولیت در ایران؟

به گزارش اقتصادنیوز، سال 2020 میلادی یک خبر درباره مشاهده این مونولیت در ایران نیز شنیده شد که در بخش نیکنام ده لواسانات به چشم خورده بود. این سازه که بر فراز یک دره عمیق نصب شده بود، حدود سه متر ارتفاع داشت دارد و جنس آن از استیل براق بود. روی بدنه مونولیت نیکنام‌ده حروف «N» و «S» (نشانگر شمال و جنوب) حک شده‌ بود.

چند روز بعد، 2 شخص فعال در زمینه برندینگ مدعی شدند «برای مطرح کردن ایران در این ترند جهانی» آن ستون را در نیکنام‌ده نصب کرده‌اند.

مشاهده مونولیت عجیب در لاس‌وگاس

به گزارش اقتصادنیوز، ردپای مونولیت بعد از چهار سال دوباره در لاس وگاس مشاهده شد. بررسی های اقتصادنیوز در این زمینه نشان می دهد پلیس لاس وگاس در حساب کاربری شبکه ایکس خود به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود: «بسیاری از شما در مورد مونولیت اسرارآمیز که اخیراً در شمال لاس وگاس دیده شده است، سؤال کرده اید. بعدازظهر دیروز، به دلیل مسائل امنیت عمومی و نگرانی‌های زیست‌محیطی، این مونولیت را برداشتیم.»

photo_2024-06-23_12-08-09

پلیس لاس وگاس سپس این تصاویر را از مونولیت دیده شده با کاربران به اشتراک گذاشته بود.

photo_2024-06-23_12-08-02

photo_2024-06-23_12-07-51

 

photo_2024-06-23_12-07-45

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی