تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی؛ محور رایزنی وزرای خارجه لبنان و اردن

کدخبر: ۶۵۶۳۴۶
اقتصادنیوز: وزیران خارجه لبنان و اردن تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.
تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی؛ محور رایزنی وزرای خارجه لبنان و اردن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا،ز لبنان و فلسطین اشغالی بر اساس احترام به مرزها، حاکمیت و امنیت لبنان تاکید کرده است.

الصفدی همچنین بر لزوم پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ به عنوان راهی برای توقف تشدید تنش‌ها و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگ دیگری که امنیت و ثبات منطقه و بین المللی را تهدید می‌کند، تاکید کرده است.

وی همچنین گفته است که اردن کاملاً در کنار کشور دوست و برادر لبنان ایستاده و از همه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها حمایت می‌کند.

وزیر خارجه اردن در ادامه هشدار داده است که خطر گسترش جنگ واقعی است و با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، ادامه فاجعه انسانی که مردم فلسطین با آن مواجه هستند و ادامه ناتوانی جامعه بین‌المللی در توقف تجاوز و الزام این رژیم برای احترام به قوانین بین‌المللی، این خطر افزایش می یابد.

از سوی دیگر وزیر خارجه لبنان نیز در این تماس تاکید کرده که این کشور بر همبستگی و ایستادگی برادران عرب به ویژه اردن در کنار خود و همچنین سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای مهار تهدیدات روزافزون رژیم صهیونیستی حساب باز کرده است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی