هشدار هواشناسی به 5 استان شمالی/بارش‌های سیل‌آسا در راه این شهرها

کدخبر: ۶۵۶۴۸۰
اقتصادنیوز: کارشناس هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیل آسا و بروز سیلاب در ۵ استان شمالی کشور صادر شده است.
هشدار هواشناسی به 5 استان شمالی/بارش‌های سیل‌آسا در راه این شهرها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریبا گودرزی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید محلی در چهار استان کشور تشدید می شود گفت:  بر اساس این هشدار رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ شنبه استان های  ذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در مازندران و شرق گیلان را فرا می گیرد.

وی افزود: این شرایط یکشنبه برای شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انتظار می رود.

گودرزی اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی اثرات مخاطره آمیزی همچون « جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.

او گفت: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به «احتیاط در سفرها بویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان‌های مسقف» اقدام شود.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع توفان های لحظه ای و افزایش میزان گردوخاک محلی در استان تهران خبر داد و گفت: تا ساعاتی دیگر شاهد بروز و وقوع توفان های لحظه‌ای در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی کشور خواهیم بود‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی