تعداد شهدای جنگ غزه به مرز 38 هزار نفر نزدیک شد

کدخبر: ۶۵۶۶۵۴
اقتصادنیوز: تعداد کل شهدای جنگ غزه تا امروز به ۳۷ هزار و ۸۷۷ تن رسید.
تعداد شهدای جنگ غزه به مرز 38 هزار نفر نزدیک شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه جنایت جدید در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن پیکرهای ۴۳ فلسطینی شهید همراه با ۱۱۱ زخمی دیگر به بیمارستان‌های این منطقه منتقل شدند.

خبر مرتبط
روش جدید آمریکا برای دستیابی به توافق در غزه/ به دنبال یک توافق سه مرحله‌ای

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که دولت بایدن بر اساس پیشنهاد اسرائیل به دنبال یک توافق سه مرحله‌ای است که به آزادی ۱۲۰ اسیر باقی‌مانده در دست حماس منجر شود.

به این ترتیب تعداد کل شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا امروز به ۳۷ هزار و ۸۷۷ تن و شمار زخمی‌های این حملات به ۸۶ هزار و ۹۶۹ تن رسید.

همچنین این وزارتخانه انتقال سوخت به غزه برای بیمارستان‌های آن را خواستار شد و هشدار داد در صورتی که این کار انجام نشود، بیمارستان‌های باقی مانده نوار غزه در نتیجه اتمام سوخت لازم ظرف ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهند شد.

وزارت بهداشت غزه با توجه به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی مانع از انتقال سوخت و کمک‌های لازم برای درمان زخمی‌ها می‌شود، انتقال مولدهای برق و قطعات یدکی برای تعمیر آنها را خواستار شد.

خبر مرتبط
همبستگی با غزه در پاکستان. تظاهرات ضد اسرائیلی در کراچی

اقتصادنیوز: تظاهرات گسترده مردم شهر کراچی پاکستان در حمایت از مردم غزه برگزار شد.

خبرنگار الجزیره در خبری دیگر گزارش داد که در بحبوحه شرایط قحطی که ساکنان شمال نوار غزه با کمبود کمک‌های غذایی مواجه هستند، نیروهای اشغالگر زمین‌های کشاورزی شمال غزه را که تنها منبع تهیه سبزیجات است، با بولدوزر یکسان کردند و سوزاندند.

همچنین خبرنگار المیادین با تایید اینکه تانک‌های اشغالگران بار دیگر با آتش و گلوله باران سنگین توپخانه وارد محله الشجاعیه شدند، تاکید کرد که تعداد زیادی از شهدا و مجروحان در خیابان‌های الشجاعیه حضور دارند که اشغالگران مانع از رسیدن آمبولانس‌ها به آنها می‌شوند.

این خبرنگار افزود: توپخانه اسرائیل خیابان المنصوره در محله الشجاعیه را هدف قرار داد. این خبرنگار با بیان اینکه نیروهای اشغالگر بمباران گسترده منازل و بلوک‌های مسکونی را انجام دادند، خاطرنشان کرد: این اقدامات جنایتکارانه اسرائیل پس از ایجاد کمین‌های مقاومت برای اشغالگران بود.

شبکه تلویزیونی اشغالگران نیز گزارش داد که عملیات ارتش در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه برای چند هفته ادامه خواهد داشت و یکی از اهداف آن جمع آوری اطلاعات برای پیدا کردن اسیران است.

اشغالگران عملیات غافلگیرانه‌ای را از پنجشنبه گذشته در محله الشجاعیه آغاز کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی