طعنه جلیلی به حدیث‌خوانی پزشکیان/تحلیلی کاندیدای انتخاباتی از رشد یارانه؛ متناسب با رشد دلار بود؟+فیلم

کدخبر: ۶۵۷۲۴۲
اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: نکاتی که آقای پزشکیان فرمودند، از اینکه احادیثی می خوانند و متبرک می شود خوب است ولی این احادیث را امام جماعت ها هم می خوانند.
طعنه جلیلی به حدیث‌خوانی پزشکیان/تحلیلی کاندیدای انتخاباتی از رشد یارانه؛ متناسب با رشد دلار بود؟+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در پاسخ به پرسش مجری درباره اینکه در دولت شما وضعیت یارانه چطور می شود؟ منابع یارانه را چطور تامین می کنید؟ گفت: نکاتی که آقای پزشکیان فرمودند، از اینکه احادیثی می خوانند و متبرک می شود خوب است ولی این احادیث را امام جماعت ها هم می خوانند. 

جلیلی گفت: شما باید امتداد بدهید که این احادیث چطور باید در عمل خود را نشان دهد! حدیث بسیار ارزشمند است، ولی چگونه می خواهد این محقق شود؟ این را باید به مردم بگویید.

وی ادامه داد: توضیح می دهم که شاید برای شما (آقای پزشکیان) هم مفید باشد. وقتی یارانه ۴۵ هزارتومانی داده می شد معنایش ۴۵ دلار بود و واقعا به مردم کمک می کرد. ولی در هشت سال ارزش پول ملی را پایین آوردند و دلار شد ۳۰ هزار تومان! با سیاست‌هایی که می گفتند گل و بلبل می کنیم با گفتگوها، تورم ۶۰ درصد و دلار ۳۰ هزار تومان شد ولی باز همان ۴۵ هزار تومان را می دادند و به روی خودمان نمی آوردند!

جلیلی ادامه داد: در همین ستاد شما افرادی هستند که می گفتند عزا می گیریم همین ۴۵ هزار تومان را چطور بدهیم! شهید رئیسی بی تفاوت نبود؛ تورم ۶۰ درصد را پایین آورد. شهید رئیسی یارانه ها را ۱۰ برابر کرد و ۴۵۰ هزار تومان شد.

جلیلی افزود: ما یک طرح سبدکالایی خانوار مطرح کردیم؛ وقتی عده ای گرسنه سر بالین می گذارند شما نمی توانید بخوابید. شما مسئولید. ما ۱۳ قلم کالای غذایی که ۲۵۰۰ کالری تامین می کند و نیاز روزمره هر انسان است را در یک طرح تهیه کردیم که حداقل اطمینان خاطر حاصل شود که ۱۳ قلم کالا به مردم می رسد و ۲۵۰۰ کالری تامین می شود.

وی گفت: طرح سفر خانوار را مطرح کردیم؛ یارانه فقط نباید برای نان باشد؛ خانواده  کرامت دارد؛ همانقدر که به نان نیاز دارد به تفریح و سفر هم نیاز دارد. یکی از چیزهای تبعیض اجتماعی این است.

جلیلی بیان کرد: طرح یارانه کالای فرهنگی هم داریم. باید برویم به سمت اینکه ضریب جینی ما در بهترین حالت خودش باشد.  متاسفانه در آن هشت سال، رسید به بدترین حالت. در حالی که وقتی یارانه در دولت قبلش شروع شد، وضعیت خوبی داشتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی