مروری بر گذشته و حال یک رویداد

انفجار بمب در وزارت خزانه داری آمریکا+ عکس

کدخبر: ۶۶۱۴۱۹
اقتصادنیوز: حدود 50 سال پیش در چنین روزی، مردم ایالات متحده آمریکا شاهد وقوع یک انفجار مهیب در وزارت خزانه داری این کشور بودند.
انفجار بمب در وزارت خزانه داری آمریکا+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، ماجرای ترور دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان نقل محافل سیاسی است و جزئیات و ابعاد تازه آن در رسانه های معتبر جهان در حال انتشار است. اتفاق غیرمنتظره ای که به عقیده بسیاری نقش مهمی در افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات 2024 داشته است؛ آن هم در شرایطی که جو بایدن، رئیس جمهور وقت آمریکا و رقیب او از ادامه حضور در کارزار انتخابات کناره گیری کرد و دموکرات ها هنوز بر سر سیاستمدار واحدی برای ادامه رقابت به توافق نرسیده اند.

ایالات متحده آمریکا در تاریخ خود بارها و بارها شاهد اتفاقاتی از این دست بوده است؛ مانند حدود 50 سال پیش که خبری درباره انفجار در وزارت خزانه داری آمریکا به تیتر یک روزنامه های ایران و جهان تبدیل شد. مانند روزنامه اطلاعات که 50 سال پیش در چنین روزی با تیتر «انفجار بمب در وزارت خزانه داری آمریکا» به جزئیات این حادثه پرداخته است.

خبر مرتبط
تماس مهمی که سرنوشت آمریکا را تغییر داد/در آخرین ساعات انصراف جو بایدن چه گذشت؟

اقتصادنیوز: جزئیاتی از تماس‌ها و دیدارهای بایدن در ساعات پایانی پیش از کناره‌گیری برای نخستین بار منتشر شده که حاکی از تصمیم ناگهانی او است.

این روزنامه در تاریخ اول مرداد سال 1354 در این باره نوشته است: «در سازمان های الکل و توتون در وزارت خزانه داری آمریکا، چند بمب منفجر شد و یک سازمان زیرزمینی به نام سرخ ها مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. بر اثر وقوع این انفجارها در حدود 250 هزار دلار خسارت وارد و یک مامور مجروح شد.»

طبق اعلام این روزنامه «خرابکاران بمب را در جعبه های سیگار قرار داده بودند.»

Untitled

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید