آینده رابطه ایران و آمریکا/ ساکن بعدی کاخ سفید تعیین کننده است

کدخبر: ۶۶۲۰۱۲
اقتصادنیوز: اکثر تحلیلگران بر این باورند که موضع و سیاست ایالات متحده در قبال ایران تا حد زیادی به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و ساکن بعدی کاخ سفید بستگی دارد، اگرچه ابهامات زیادی پیرامون هر دو نامزد وجود دارد.
آینده رابطه ایران و آمریکا/ ساکن بعدی کاخ سفید تعیین کننده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، پیروزی غافلگیر کننده مسعود پزشکیان جراح قلب کم‌تر شناخته شده در انتخابات ریاست جمهوری ایران، فرصتی را برای تهران، همسایگانش و غرب فراهم کرده است تا صفحه دیپلماتیک جدیدی را ورق بزنند.

ضرورت تعامل با غرب

به نوشته استازا سالاکانین، تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ای در العربی‌الجدید، رئیس جمهور جدید ایران در تضاد کامل با رقیب اصلی خود، سعید جلیلیِ تندروی ضدغرب، به اردوگاه اصلاح‌طلبان وابسته است.

اگرچه بیشتر مبارزات انتخاباتی او بر مسائل داخلی متمرکز بود، او هم‌چنین بر اهمیت تعامل با غرب، تا حدی به منظور تقویت وضعیت بد اقتصادی ایران تاکید کرد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ایران آینده سیاست هسته‌ای کشور خواهد بود که در حال حاضر مورد کشمکش است. علاوه بر این، پزشکیان همچنین از کاهش تنش با کشورهای عربی حمایت می کند و انتظار می رود روابط با همسایگان عرب خلیج فارس ایران را بیشتر تقویت کند.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «نقشه شوم کوبایی برای ایران؛ پزشکیان با ساکن بعدی کاخ سفید به توافق می‌رسد؟» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید