گزارش اختصاصی «اقتصادنیوز» از ابر کلمات رئیس جمهور منتخب

کلیدواژه‌های داغ مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ/ پرتکرارترین واژه‌های رئیس جمهوری چه بود؟+جدول و اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۶۲۶۴۵
اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان در سخنرانی خود در مراسم تنفیذ، چندین کلیدواژه کاربردی را به دفعات تکرار کرد؛ کلیدواژه هایی که در گام نخست می‌تواند مانیفست رئیس‌جمهوری برای ایستادن در جایگاه ریاست قوه مجریه برای چهار سال آینده را روشن کند.
کلیدواژه‌های داغ مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ/ پرتکرارترین واژه‌های رئیس جمهوری چه بود؟+جدول و اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان ساعاتی پیش به عنوان نهمین رئیس جمهوری ایران، پس از دریافت حکم تنفیذ توسط رهبر انقلاب به طور رسمی دولت چهاردهم را تحویل گرفت و از امروز یکشنبه 7 مردادماه پاستورنشین شد.

او بعد از دریافت حکم تنفیذ از رهبر انقلاب، به ایراد سخنانی پرداخت؛ سخنرانی 16 دقیقه‌ای که می‌توان آن را مانیفست او برای ورود به پاستور و آغاز دوره چهارساله ریاست جمهوری خواند. پیش از او در سال 1400، سید ابراهیم رئیسی نخستین سخنرانی رسمی خود را در حدود 20 دقیقه ایراد کرده بود و حسن روحانی نیز در دور نخست پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری 1392، حدود 24 دقیقه در مراسم تنفیذ سخنرانی کرد.

با این همه، «اقتصادنیوز» با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی کلیدواژه‌های به کار رفته در سخنرانی امروز مسعود پزشکیان پرداخته و پرتکرارترین کلمات به کاربرده شده در نخستین سخنرانی رسمی او در جایگاه رئیس جمهوری ایران بررسی کرد.

سایت

بر اساس بررسی «اقتصادنیوز»، پزشکیان در طول این سخنرانی 16دقیقه‌ای، کلیدواژه های «مردم»، «ایران» و «کشور» 3 واژه‌ای است که رئیس جمهوری تازه نفس بیش از 10 بار بر هر کدام تاکید کرده است. پزشکیان 16 بار از واژه «مردم»، 14 بار از واژه «ایران» و 12 بار از واژه «کشور» در سخنرانی 16 دقیقه ای خود استفاده کرد. همچنین دو واژه «رهبر انقلاب» و «نظام» در رتبه چهارم کلیدواژه های داغ پزشکیان در مراسم تنفیذ قرار دارند که هر کدام را 10 بار در سخنرانی امروز خود به کار برد؛ موضوعی که در اینفوگرافیک بالا به وضوح به تصویر کشیده شده است.

«اقتصادنیوز» در جدول زیر  به میزان تکرار واژگان به کار رفته در سخنرانی مسعود پزشکیان پرداخته است. بر اساس این جدول، مسعود پزشکیان در طول سخنرانی خود 16 بار به واژه مردم، 14 بار به ایران، 12 بار به کشور، 10 بار به رهبر انقلاب، 10 بار به نظام، 9 بار به ملت، 7 بار به دولت و 7 بار به قانون اشاره کرده است.

پرتکرارترین_کلیدواژ‌ه‌های_سخنرانی_مسعود_پزشکیان_در_مراسم_تنفیذ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید