هوای این شهرهای خوزستان ناسالم است/ شهروندان مراقب باشند

کدخبر: ۶۶۲۷۷۳
اقتصادنیوز: طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای امروز هشت شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است.
هوای این شهرهای خوزستان ناسالم است/ شهروندان مراقب باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ امروز (۸ مردادماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز ۱۳۵، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۱۹، ایستگاه اندیمشک ۱۱۹، ایستگاه دزفول ۱۲۷، ایستگاه شوشتر ۱۱۲، ایستگاه مسجدسلیمان ۱۰۲، ایستگاه ماهشهر ۱۴۲، ایستگاه بهبهان ۱۲۵ و ایستگاه هندیجان ۱۱۴ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است.

 طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در این ساعت هوای هویزه نیز «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در شرایط «پاک» نبوده است.

خبر مرتبط
هوای این شهر خوزستان قرمز شد

اقتصادنیوز: آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای یک شهر خوزستان روز دوشنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید