اژه‌ای: انتخابات ریاست‌جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد

کدخبر: ۶۶۳۱۰۷
اقتصادنیوز: رئیس قوه قضاییه گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.
اژه‌ای: انتخابات ریاست‌جمهوری در امنیت و سلامت برگزار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز سه‌شنبه در آیین تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران در صحن مجلس شورای اسلامی، یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر به ویژه سپهبد عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای خدمت را گرامی داشت و از خداوند متعال علو درجات را برای همه شهدا مسالت کرد.

محسنی اژه‌ای افزود: خدا را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم در غم از دست دادن رییس جمهور محبوب خود بودند، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: مردم در ۱۵ تیر ماه آقای مسعود پزشکیان را برگزیدند و این انتخاب در هفتم مرداد ماه توسط رهبر معظم انقلاب تنفیذ و رئیس جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در مواردی که مستقیما برعهده رهبری است، عهده دار شد.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات و شخصیت‌های لشکری و کشوری و مهمانانی از ۸۶ کشور جهان در قالب ۱۰۴ هیات برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رییس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رئیس قوه قضاییه سوگند یاد کند.

رئیس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رئیس جمهوری بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه ۲ هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌ آنها در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید