آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا/ جنگل ملی سکویا در میان حریق

کدخبر: ۶۶۳۱۹۵
اقتصادنیوز: آتش‌سوزی مهار نشده در ایالت کالیفرنیای آمریکا بیش از ۱۵۳۷۰۰ هکتار از اراضی این ایالت را سوزاند.
آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا/ جنگل ملی سکویا در میان حریق
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته روزنامه «گاردین» ، هزاران آتش‌نشان آمریکایی مشغول مبارزه با شعله‌های عظیم آتش‌سوزی بزرگی هستند که اراضی طبیعی کالیفرنیا در غرب ایالات متحده را روزهاست که درگیر ساخته است. بر اساس جدید‌ترین داده‌ها، این آتش‌سوزی که حالا بزرگترین آتش سوزی ایالات متحده است تا صبح روز سه‌شنبه باعث سوختن بیش از ۱۵۳۷۸۰ هکتار از اراضی، منطقه‌ای حتی بزرگ‌تر از مساحت لس‌آنجلس و سه برابر دریاچه تاهو، شده است.
 
این آتش‌سوزی با سرعت زیادی گسترش یافته و شهر معدنی تاریخی «هاویلا» را نیز در کام خود فرو برده و ساختمان‌ها، خودروها و جنگل‌هایی سوخته را برجای گذاشته است.کانون این آتش‌سوزی «جنگل ملی سکویا» در کو‌ه‌های سیرا نوادا در ایالت کالیفرنیا است. مقام‌های محلی دستور به تخلیه حدود ۲۰۰۰ نفر از مردم را به دلیل تداوم گسترش آتش‌سوزی که تاکنون ۱۴ درصد مهار شده داده‌اند. هنوز تلفاتی برای این حادثه گزارش نشده است.در شمال کالیفرنیا بیش از ۵۰۰۰ آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی که بزرگترین آتش‌سوزی این ایالت در سال جاری میلادی و ششمین آتش‌سوزی بزرگ تاریخ آن شده، تلاش می‌کنند.بر اساس اعلام سازمان جنگلبانی ایالت کالیفرنیا این آتش‌سوزی در صبح روز سه‌شنبه بیش از ۱۵۳۷۸۰ هکتار از اراضی را سوزانده و بیش از ۱۹۰ ساختار را از بین برده که تهدید به از بین بردن ۴۲۰۰ ساختار دیگر می‌کند.
روزنامه گاردین نوشت آتش‌نشان‌ها بعد از چندین روز تلاش برای مقابله با این آتش‌سوزی شدید توانسته‌اند تا صبح سه‌شنبه ۱۴ درصد از آن را در پی خنک‌تر شدن هوا و افزایش رطوبت مهار کنند اما سازمان جنگلبانی کالیفرنیا می‌گوید هنوز این آتش سوزی به دلیل شیب‌های منطقه‌ای، فعالیت باد و خارج از دسترس بودن بسیاری از مناطق برای آتش‌نشان‌ها به شکلی عنان‌گسیخته ادامه می‌یابد و نقاط جدیدی را درگیر می‌کند.«دن کالینز» یک مقام این سازمان می‌گوید که وجود درخت‌ها و پوشش گیاهی و علفزار‌های خشک این آتش‌سوزی با سرعت گسترش می‌یابد.
او تاکید کرد: «برای این آتش سوخت فراوانی وجود دارد و مهار آن سخت است.»«اشتون رابینسون کوک» ، یک کارشناس هواشناسی در سرویس ملی آب‌وهوای آمریکا گفت هیچ چشم‌اندازی از بارندگی در این منطقه وجود نداشته و آب‌وهوای بسیار گرم و خشک همچنان غالب خواهد بود.مقام‌های محلی اعلام کرده‌اند مردی را دستگیر کرده‌اند که متهم است با فرستادن یک خودروی آتش گرفته به داخل یک دره این آتش‌سوزی را موجب شده و او در دادگاه به آتش‌افروزی در اموال و ساختار‌های خالی از سکنه متهم شده است.اواخر تیر ماه بود که رسانه‌های آمریکایی از شروع این آتش‌سوزی در جنگل‌های ملی در حومه شهر لس‌آنجلس خبر دادند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید