پروفسور فرهاد پازوکی چگونه دستگیر شد؟/ جزئیات بازداشت سلطان کوکائین در کلمبیا + عکس

کدخبر: ۶۶۴۱۵۵
اقتصادنیوز: پروفسور فرهاد پازوکی که این روزها اخبارش در صدر برخی رسانه‌ها قرار دارد، از سوی پلیس کلمبیا دستگیر شد چرا که سردسته باند مخوف کوکائین بود.
پروفسور فرهاد پازوکی چگونه دستگیر شد؟/ جزئیات بازداشت سلطان کوکائین در کلمبیا + عکس

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته خبری در خصوص دستگیری یک ایرانی در کلمبیا منتشر شد. این فرد که فرهاد پازوکی نام دارد، در واقع سردسته باند قاچاق مواد مخدر بود. در این باره، پلیس کلمبیا هفته پیش اعلام کرده بود که مردی ایرانی نروژی با لقب «پروفسور» که متهم به رهبری یک باند خلافکار است در بوگوتا پایتخت کلمبیا دستگیر شد. به گفته پلیس کلمبیا، اعضای این باند با قایق‌، کوکائین را از آمریکای جنوبی به اروپا قاچاق می‌کردند.

Untitled

بر اساس مطلبی که سایت پلیس کلمبیا در این باره نوشته است، «فرهاد پازوکی رهبر این گروه خلافکار در فرودگاه الدورادو و «برنستن بیارته»، نفر دوم این باند نیز که اهل نروژ است در شهر ساحلی بارانکیلا در دریای کارائیب دستگیر شدند.» 

پلیس گفت: «بر اساس تحقیقات آژانس‌های بین‌المللی، شهروند دستگیر شده (پازوکی فرهاد) با باند‌های «کلن دل گلفو»، بزرگ‌ترین کارتل کلمبیا و کارتل‌های مکزیکی مانند سینالوآ و جالیسکو نووا ژنراسیون ارتباط داشت.»

Untitled1

سایت یوروپل هم در این باره نوشته است که پیش از انجام عملیات، بازداشت پازوکی را به عنوان یک هدف ارزشمند در نظر گرفته بود. این سازمان همچنین گفته است که پازوکی بیش از ۲۰ سال تجربه خرید و فروش مواد مخدر دارد و توانست اعتماد کامل کارتل‌های مواد مخدر کلمبیا و مکزیک را که با آنها همکاری داشت، جلب کند.

خبر مرتبط
دستگیری قاچاقچی سابقه‌دار مواد مخدر در تهران+ جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر در جنوب‌غرب تهران خبر داد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید