اخراج کارمندان اسرائیلی این شرکت آمریکایی/ تعلیق فعالیت کارخانه در فلسطین اشغالی

کدخبر: ۶۶۴۳۸۰
اقتصادنیوز: شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی «اینتل» از تعلیق فعالیت یکی از کارخانه های خود در سرزمین اشغالی فلسطین و اخراج شماری از صهیونیستها در قالب برنامه کاهش نیروی کار خود در سراسر جهان خبر داد.
اخراج کارمندان اسرائیلی این شرکت آمریکایی/ تعلیق فعالیت کارخانه در فلسطین اشغالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شرکت اینتل به عنوان بزرگترین شرکت فناوری فعال در سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد که کارخانه جدید خود در شهرک صهیونیست نشین «کریات گات» در جنوب فلسطین اشغالی را به حالت تعلیق در می آورد.

این شرکت افزود که از دوشنبه آینده ۱۵ درصد از نیروی کار خود یعنی ۱۷ هزار نفر را در سراسر جهان از جمله در سرزمین اشغالی فسلطین اخراج خواهند شد.

عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه شهرک های صهیونیست نشین و پس از آن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه پیامدهای اقتصادی سنگینی را برای این رژیم به همراه داشته است که بر اساس ارزیابی های ناظران و تحلیلگران اقتصادی با تبعات ناشی از جنگ های گذشته در سرزمین های اشغالی متفاوت بوده و حتی بسیار سهمگین تر از تبعات شیوع پاندمی کرونا است.

خبر مرتبط
جهان امروز غلبه حوادث بر راهبردها است / اسرائیل پاسخ محکمی می‌گیرد

اقتصادنیوز :فرمانده کل سپاه گفت: صهیونیستها فکر می‌کنند با ترور یک رهبر انقلابی، مبارز و آزادیخواه در سرزمین دیگری، توفیقاتی برای بقای خود بدست می آورند.

اظهارات مسئولان امور اقتصادی و مالی رژیم اسرائیل، گزارش های منتشر شده در رسانه های مختلف جهان و نارضایتی های سراسری در فلسطین اشغالی خود، گویای این حقیقت است.

جنگ علیه نوار غزه به دلیل قرار دادن رژیم اسرائیل در وضعیت اضطراری و فراخوانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نظامیان ذخیره برای خدمت وظیفه، به شدت بر تجارت این رژیم تأثیر گذاشته است. همچنین انتظار می رود بخش تولید فناوری در رژیم اسرائیل به دلیل توقف کار و خسارت ناشی از آن ضربه سهمگین تری را در آینده دریافت کند.

پیشتر «مرکز ملت استارت‌آپ» رژیم اسرائیل فروردین امسال اعلام کرده بود که حضور سرمایه گذاران فرشته یا همان سرمایه گذاران خصوصی که سرمایه خود را عمدتاً در شرکت های نوپا و نوبنیان در دوره های سرمایه گذاری اولیه برای به دست آوردن سهام شرکت و درصدی از سود آتی سرمایه گذاری می کنند، بیش از ۷۵ درصد کاهش یافته و از ۲۵۱ سرمایه گذار فعال در فلسطین اشغالی در سال ۲۰۲۲، به ۶۱ نفر در سال ۲۰۲۳ رسید.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید