کبری غلامی پژوهشگر افغانستانی کیست؟/ جزئیات ردمرز یک زن افغان

کدخبر: ۶۶۴۳۹۴
اقتصادنیوز: کبری غلامی یک پژوهشگر افغانستانی است که از کودکی در ایران زندگی می‌کرد اما به دلیل دریافت پیامک حجاب، تا نزدیکی ردمرز پیش رفت.
کبری غلامی پژوهشگر افغانستانی کیست؟/ جزئیات ردمرز یک زن افغان

این روزها یکی از زنان پژوهشگر افغان که بیش از 30 سال در ایران زندگی می کرد، تبدیل به یکی از سوژه های پرجستجو در گوگل شده است. اقتصادنیوز در این گزارش به بررسی علت ترند شدن کبری غلامی در گوگل پرداخت. 

بر اساس مطلبی که روزنامه هم میهن درباره علت مهم شدن نام کبری غلامی نوشته است، او پژوهشگر اجتماعی و درس‌خوانده علوم اجتماعی است که ۳۵ سال در ایران زندگی کرد و برای بهتر شدن وضعیت زنان افغانستانی تلاش کرد.

چرا می خواستند غلامی را از ایران اخراج کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز، هر چند غلامی مدارک اقامتی و پاسپورت دانشجویی در ایران داشت اما بعد از چند بار فرستادن پیامک به گوشی همراهش برای رعایت نکردن حجاب در ماشین شخصی‌، ماموران گفته بودند در آن خلاف شرع اتفاق افتاده و باید به اداره گذرنامه برود. به محض اینکه به اداره گذرنامه رفت، داستان ماندن او در ایران تمام شد چرا که بلافاصله او را گرفتند و به اردوگاهی در میدان استاندارد کرج برده‌اند.

اما در روز ۱۴ مرداد، شهناز رمارم عضو سابق شورای شهر مشهد اعلام کرد که خطر اخراج غلامی برطرف شده و او به خانواده‌اش در ایران ملحق خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید