محدودیت‌های ترافیکی 2 هفته‌ای کشور برای اربعین اعلام شد/آخرین وضعیت‌ جاده‌های 4 استان

کدخبر: ۶۶۴۸۸۰
اقتصادنیوز: رئیس پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ۲ هفته‌ای در جاده‌های کشور را در طول اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین ۱۴۰۳ تشریح کرد.
محدودیت‌های ترافیکی 2 هفته‌ای کشور برای اربعین اعلام شد/آخرین وضعیت‌ جاده‌های 4 استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه طرح ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌های کشور از ۱۹ مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: در همین راستا و با هدف افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در روزهای برگزاری مراسم اربعین حسینی یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ ترافیکی در محورهای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه اعمال شده است.

محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های خوزستان

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی اربعین محورهای استان خوزستان گفت: در این استان تردد کلیه کامیون‌ها وتریلرها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت  هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مسیر اهواز ـ خرمشهر ـ شلمچه و بالعکس ممنوع است. در این ایام خودروهایی که قصد رفتن به سمت خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر  اهواز ـ آبادان ـ شلمچه و بالعکس تردد کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تردد کلیه کامیون‌ها، تریلرها و اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور فرعی الوان (عبدالخان) ممنوع است، گفت: مسیر جایگزین در این مدت محور اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان است. 

محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های ایلام

حسینی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در جاده‌های استان ایلام نیز گفت: تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محورهای منتهی به دهلران ـ مهران ، حمیل ـ ایلام، قلاجه ـ ایلام ، ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران و ایلام ـ مهران ممنوع است.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا از تاریخ ۲۵ مرداد ماه تا هفتم شهریورماه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای کلیه خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران با توجه به شرایط ترافیکی و بنابر صلاحدید مامورین در محل صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم نیز در همان زمان انجام خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های لرستان

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های لرستان نیز گفت: در استان لرستان نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه  هفتم شهریورماه از محور کوهدشت ـ پلدخترـ اسلام آباد وبالعکس ممنوع است.

به گفته حسینی تردد کلیه اتوبوس ها و ناوگان مسافربری از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور خرم آباد ـ کوهدشت ـ پلدختر و بالعکس ممنوع است و مسیر آزادراه خرم آباد ـ پل زال به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

محدودیت‌های ترافیکی اربعین ۱۴۰۳ در جاده‌های کرمانشاه

رئیس پلیس راهور فراجا درباره محورهای استان کرمانشاه نیز اظهارکرد: در این محور تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه از محور اسلام آباد به پل‌دختر ممنوع است و مسیر جایگزین به سمت ایلام، محور اسلام آباد قلاجه و مسیر جایگزین به سمت لرستان و اهواز، محور کرمانشاه هرسین، نورآباد به لرستان تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنین برابر تدابیر اتخاذ شده، تردد کلیه تریلرها ، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور کمربندی سرپلذهاب به قصرشیرین (ریخک) ممنوع بوده و محور قدیم سرپل‌ذهاب به قصر شیرین (قره بلاغ) به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

حسینی همچنین گفت: تردد کلیه تریلرها ، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از محور اسلام آباد به قصرشیرین ممنوع بوده و محور اسلام آباد قلاجه گیلانغرب به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

محدودیت‌های تردد برای خودروهای ترانزیت در ایام اربعین ۱۴۰۳

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا تردد کلیه خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت هفت صبح روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین یعنی مهران،شلمچه و پرویزخان برابر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی درسال ۱۴۰۳ ممنوع است.

حسینی همچنین گفت: در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی، محدودیت‌هایی به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز است.

خبر مرتبط
هزینه هر زائر در فرودگاه نجف چند میلیون تومان شد؟/هشدار به مسافران اربعین

اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشور گفت: هزینه هر زائر اربعین در فرودگاه نجف ۶ میلیون تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید