ادعای ضدایرانی اسرائیل درباره فعالیت هسته‌ای/نتانیاهو عذرخواهی کرد

کدخبر: ۶۶۵۱۱۹
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: گسترش جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای خطری است که من آن را تشخیص می‌دهم، اما آماده پذیرش آن هستم. هدف ما از بین بردن کامل توانمندی های حماس است و پس از خروج حماس از قدرت، می‌خواهم از کشورهای عربی برای کمک به تأسیس نهادی که اسرائیل را تهدید نمی‌کند دعوت کنم.
ادعای ضدایرانی اسرائیل درباره فعالیت هسته‌ای/نتانیاهو عذرخواهی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان مصاحبه با مجله «تایم» در مورد امکان جنگ همه‌جانبه با ایران و حزب‌الله، مدیریت جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس، فاجعه انسانی در غزه، چشم‌انداز یک توافق عادی‌سازی بین تل‌آویو و عربستان، روابط ایالات متحده و اسرائیل و آینده رژیم صهیونیستی در غرب آسیا صحبت کرد.

در ابتدای این گفت‌وگو، نتانیاهو بابت اینکه اراضی اشغالی فلسطین را در برابر حملات هفتم اکتبر آسیب‌پذیر کرد، عذرخواهی کرد و گفت: «برای حملات ۷ اکتبر عذرخواهی می‌کنم و عمیقا متاسفم که چنین اتفاقی افتاد.»

او در صحبت‌هایش گفت: «ما نه تنها با حماس، بلکه با یک محور یکپارچه ایران روبرو هستیم و باید خودمان را برای دفاع در مقیاس وسیع‌تر سازماندهی کنیم. هدف ما در غزه کسب پیروزی قاطع بر حماس است تا در پایان نبرد، دیگر نتواند تهدیدی برای اسرائیل باشد. گسترش جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای خطری است که من آن را تشخیص می‌دهم، اما آماده پذیرش آن هستم.»

نتانیاهو مدعی شد که رژیم صهیونیستی می‌تواند همزمان از خود در برابر حماس، حزب‌الله، انصارالله یمن و ایران دفاع کند. با این حال تلویحا به کمک‌های آمریکا در این راستا اشاه کرد و گفت که «همیشه از حمایت آمریکا قدردانی می‌کنم، در هر موردی. هرچه اختلاف بین اسرائیل و آمریکا کمتر باشد، بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن موثرتر است. من قدردانی می‌کنم که بایدن در اولین بخش از جنگ، گروه‌های جنگی و ناوگروه‌ها را به اینجا فرستاد. »

مجله تایم با طرح اتهاماتی درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، این سوال را مطرح کرد که برنامه‌های تل‌آویو در این رابطه چه خواهد بود. نتانیاهو پاسخ داد: «خوب، ما در حال برداشتن گام‌هایی بوده‌ایم، من فکر می‌کنم اقداماتی که در طول سال‌ها انجام دادیم غنی‌سازی ایران را به تاخیر انداخته است، اما آن را متوقف نکرد، و وقتی صحبت از غنی‌سازی می‌شود، آنها اکنون به یک کشور هسته‌ای نزدیک شده‌اند. اجزای دیگر، عناصر دیگری برای ساخت یک سلاح هسته‌ای وجود دارد که آنها هنوز از آنها دورتر هستند. اما من متعهد شده‌ام و این را بارها گفته‌ام که ما هر کاری که بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهیم داد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید