میزان افزایش زائران اربعین امسال به روایت بذرپاش

کدخبر: ۶۶۵۱۴۹
اقتصادنیوز: وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی زائران در ایام اربعین امسال را شاهد خواهیم بود.
میزان افزایش زائران اربعین امسال به روایت بذرپاش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین که امروز ، ضمن دریافت گزارش اقدامات حوزه‌های مختلف در خصوص سفرهای اربعین، بر بسیج همه امکانات و به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت‌ها و همچنین رفع کاستی‌ها و نواقص سال گذشته برای تسهیل جابه‌جایی زوار اربعین حسینی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تاکید کرد.

خبر مرتبط
برنامه‌های هلال‌احمر برای کاهش تلفات پیاده‌روی اربعین

اقتصادنیوز: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته حوادث ترافیکی و جان باختن زائران در عتبات عالیات افزایش داشت که برای جلوگیری از این میزان تلفات مقرر شد هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در داخل خاک خودمان و عراق پایگاه‌های امداد و نجات را برپا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای سهم بیشتری در جابه‌جایی زوار ایفا می‌کند، گفت: مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین از جمله مرز مهران (پایانه شهید سلیمانی) با اقداماتی از جمله روکش آسفالت، نصب حفاظ بتنی و رفع نقاط حادثه خیز بهبود یافته است.

وی به پیش‌بینی افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی مسافران اشاره کرد و افزود: باید ضمن برطرف کردن مشکلات و چالش‌های سال گذشته، از همه امکانات و ظرفیت‌های ناوگان حمل‌ونقل برای این ایام استفاده کرد.

به گفته بذرپاش، برای افزایش مشارکت رانندگان ناوگان اتوبوسی و همچنین تاکسی‌های اینترنتی مذاکراتی انجام و مکانیزم‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش تجهیزاتی مثل مه پاش‌ها و سایه بان‌ها در پایانه‌های مرزی با توجه به گرمای بی سابقه و بالا بردن ظرفیت پارکینگ‌ها، بر لزوم کاهش ایستایی زائران در مرزها با همراهی و هم افزایی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین تاکید کرد.

اختصاص پروازهای فوق‌العاده برای ایام اربعین 

بذرپاش در ادامه به اقدامات در نظر گرفته شده برای سفرهای هوایی اربعین اشاره کرد و گفت: تعداد فرودگاه‌های در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پروازهای فوق العاده نیز برای این ایام در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: هیچ شرکت هواپیمایی بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشور حق فروش بلیت ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت با سوداگران برخورد جدی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید