درخواست گستاخانه آمریکا از ایران

کدخبر: ۶۶۵۱۷۵
«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مدعی شد: «ما همچنان به ایران می‌گوییم که نباید درگیری را تشدید کند زیرا این به نفع این کشور و منطقه نیست.»
درخواست گستاخانه آمریکا از ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت آمریکا در راستای حمایت از سیاست‌های ترور رژیم صهیونیستی، از ایران خواست تا از پاسخ به ترور شهید هنیه در خاک خود خودداری کند؛ چراکه در غیر این‌صورت منطقه وارد درگیری بیشتر می‌شود.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته با نقض حاکمیت ایران، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران به شهادت رساند.

خبر مرتبط
مخالفت آمریکا با حضور نیافتن نماینده اسرائیل در این مراسم جنجالی شد

اقتصادنیوز: در پی مخالفت آمریکا با تصمیم شهردار «ناگازاکی» برای عدم دعوت اسرائیل به مراسم یادبود بمباران اتمی، معترضان حامی فلسطین در مقابل نمایندگی دیپلماتیک واشنگتن در توکیو تجمع کردند.

جمهوری اسلامی ایران هم به صراحت اعلام کرد به جنایت رژیم صهیونیستی که در تهران صورت گرفته است، پاسخ می‌دهد.

میلر همچنین در موضع‌گیری عجیبی گفته است: «امیدواریم ایران کاری نکند که به چشم انداز دستیابی به آتش بس در غزه آسیب برساند و اوضاع را بحرانی و یا اوضاع را از کنترل خارج کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما معتقدیم که آتش بس به نفع فلسطینی‌ها و گروگان‌ها خواهد بود و به ما امکان پیشرفت (در توقف جنگ) و کاهش تنش‌ها در منطقه را می‌دهد.»

خبر مرتبط
خاورمیانه؛ نیم قدم تا ساعت صفر؛ ناوهای آمریکایی آماده‌باش شدند/ افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی پاسخ ایران

اقتصادنیوز: تهران تاکید دارد که ترور اسماعیل هنیه بی پاسخ نمی‌ماند؛ همزمان حزب‌الله نیز خود را برای رویارویی با اسرائیل آماده می‌کند. در این میان تلاش های دیپلماتیک واشنگتن برای مهار بحران بی‌نتیجه مانده و خاورمیانه در آماده‌باش قرار دارد.

ایران بارها اعلام کرده خواستار آتش‌بس در غزه است، با این حال «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هر بار با درخواست‌های جدیدی که در مذاکرات طلب می‌کند، قصد به شکست کشاندن آن را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید