8 نفر در این استان جان باختند/ ۹ مورد گرمازدگی در گرمای بی‌سابقه

کدخبر: ۶۶۵۱۸۴
اقتصادنیوز: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه هشت نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند.
8 نفر در این استان جان باختند/  ۹ مورد گرمازدگی در گرمای بی‌سابقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه هشت نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان جان خود را از دست دادند.

حسین جعفری اظهار کرد: طی این مدت ۱۹ نفر غرق شدند که هشت مورد منجر به فوت شده و ۱۱ نفر به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین غرق شدگی در شهرهای سنندج،کامیاران و سقز رخ داده است، افزود: بیشترین آمار غرق شدگی سنین ۶ تا ۱۸ سال است و ۲ کودک زیر پنج سال به دلیل غرق شدن در استخرهای باغات کشاورزی جان باختند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: دلایل وقوع این حوادث تلخ دسترسی آسان افراد به منابع آبی مانند سدها، دریاچه ها و استخرهای کشاورزی، عدم آگاهی از خطرات شنا در آب های ناشناخته، سهل انگاری در مراقبت از کودکان و همچنین عوامل روانی مانند ترس، وحشت و اقدام به خودکشی است‌.

جعفری گفت: غرق شدگی یک بحران جدی بوده که نیازمند توجه همه جانبه مسئولان و مردم است و با اتخاذ تدابیر مناسب و افزایش آگاهی، می توان از وقوع چنین حوادث ناگواری جلوگیری کرد و جان بسیاری از هموطنان را نجات داد.

وی همچنین از ۹ مورد گرمازدگی در گرمای بی‌سابقه در کردستان خبر داد و افزود: طی این مدت هفت نفر از این تعداد به بیمارستان منتقل و ۲ نفر نیز در محل درمان شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید