درخواست پادشاه اردن برای مردم غزه + جزئیات

کدخبر: ۶۶۵۷۱۱
اقتصادنیوز: شاه اردن با اشاره به اینکه با وجود جنگ غزه، منطقه در معرض گسترش درگیری قرار دارد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف این جنگ شد.
درخواست پادشاه اردن برای مردم غزه + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «عبدالله دوم» شاه این کشور امروز میزبان هیأتی از معاونان اعضای کنگره آمریکا بود که طی آن تحولات منطقه بررسی شد.

شاه اردن در این دیدار که در کاخ الحسینیه برگزار شد، بر ضرورت انجام تلاش‌های حداکثری برای کاهش تنش‌ها در منطقه و دستیابی به آتش‌بس فراگیر با هدف پرهیز از وقوع جنگ منطقه‌ای تأکید کرد.

وی تصریح کرد: مادامی که جنگ علیه غزه ادامه دارد، منطقه در معرض گسترش دامنه درگیری قرار دارد که تهدیدی برای ثبات آن است. این امر افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ جهت دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در غزه را ایجاب می‌کند.

شاه اردن همچنین تأکید کرد: اردن هرگز میدان جنگ نخواهد بود و هرگز اجازه نخواهد داد زندگی ملت آن به خطر بیفتد.

عبدالله دوم درباره خطرات حملات شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس نیز هشدار داد.

وی ایجاد افق سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی به عنوان تنها راه تضمین امنیت فلسطینیان و صهیونیست‌ها و کل منطقه را ضروری خواند.

پیشتر نیز نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که استفاده از حریم هوایی اردن تحت هیچ شرایطی به نفع هیچ یک از طرفین نیست و به هیچ یک از طرف‌های درگیر اجازه پاسخ نظامی از حریم هوایی این کشور را نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید