"ماریا" به خشکی رسید/ حمل و نقل دریایی این کشور مختل شد

کدخبر: ۶۶۵۸۶۲
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید طوفان شدید استوایی موسوم به «ماریا» در استان شمال شرقی «ایواته» به خشکی رسیده است.
"ماریا" به خشکی رسید/ حمل و نقل دریایی این کشور مختل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این طوفان تاکنون حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای را عمدتاً در شمال شرق ژاپن مختل کرده است.

مقامات هواشناسی هشدار می‌دهند نوارهایی از ابرهای به شدت باران‌زا ممکن است در استان‌های ایواته، «میاگی» و «آئوموری» ایجاد شود. آنها می‌گویند که احتمال بارش سنگین عمدتاً در سمت اقیانوس آرام «توهوکو» وجود دارد.

از ساعت ۵ بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه)، خطوط هوایی ژاپن ۷۸ پرواز روز دوشنبه را که بسیاری از آنها بین منطقه توهوکو در شمال شرق و توکیو و «اوساکا» بودند، لغو کرد. خطوط هوایی «آل نیپون ایرویز» هشت پرواز خود از جمله پروازهای بین اوساکا و آئوموری را لغو کرد.

خطوط هوایی هشدار می‌دهند که با نزدیک‌تر شدن این طوفان ممکن است پروازهای بیشتری از مبدا یا به مقصد منطقه توهوکو تحت تأثیر قرار گیرند.

همچنین شرکت راه آهن شرق ژاپن اعلام کرد خطوط توهوکو شینکانسن، یاماگاتا شینکانسن و آکیتا شینکانسن مطابق معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد. اما این شرکت همچنین از احتمال لغو یا تاخیر در ساعت حرکت قطارها خبر داد.

شرکت راه آهن شرق ژاپن همچنین از تصمیم این شرکت برای توقف خدمات ریلی در برخی از بخش‌های خطوط محلی در تمام روز دوشنبه خبر داد و افزود ممکن است اختلالات بیشتری در ارائه خدمات رخ دهد.

به گزارش ان اچ کی، از سوی دیگر شرکت بزرگراه شرق ژاپن (East Nippon Expressway Company) نیز اعلام کرده است احتمال بسته شدن برخی از بخش‌های بزرگراه توهوکو و بزرگراه «جوبان» تا روز سه‌شنبه زیاد است، زیرا انتظار می‌رود که این طوفان باران‌های شدیدی به همراه داشته باشد.

به افرادی که قصد سفر به شمال شرقی ژاپن و بازگشت از آن را دارند، توصیه می‌شود آخرین اطلاعات ترافیکی را به صورت آنلاین و از راه‌های دیگر بررسی کنند.

بنابر این گزارش، خطر رانش زمین در استان ایواته به دلیل شدت بارندگی بسیار زیاد است. اطلاعات هشداردهنده درباره رانش زمین برای برخی از مناطق این استان صادر شده است.

در توهوکو که در مسیر مستقیم طوفان قرار دارد، باران و وزش باد می‌تواند ناگهان تشدید شود و در صورت وقوع سیل، تخلیه بسیار خطرناک است. افراد بسیاری در تلاش برای انجام این کار جان خود را از دست داده‌اند. به مردم توصیه می‌شود از ایمنی خود مطمئن شوند و از صخره‌ها و دره‌ها دور بمانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید